TESTIRALI SMO

Citroën C4 X Max PureTech 130 S&S EAT8, francuski jučer, danas, sutra!

Francuski automobili su drugačiji. Njihovi inženjeri prate neke vlastite vizije i hrabro obogaćuju i čine prometnice puno zanimljivijima. Najbolji primjer je Citroen C4 X, vizualna kombinacija svega i provjerene pogonske postave.  Model koji je dostupan od 21.700 eura…

Citroën priča neku svoju priču, već desetljećima ali i danas. Na test nam je stigao novi Citroën C4 X! Model koji posjeduje crossover, ali i limuzinsku-coupe osobnost, zasigurno će privući pažnju mnogih. Osim odvažnog dizajna, ugode u vožnji, ovaj 4.600 mm dug model igra i na kartu dobre cijene…

Elegantne linije, 18 colni kotači, C4 X je zanimljiv prizor koji odskače na prometnicama (Foto: Nikola Jurković)

Polubrat modela Peugeot 408 donosi puno toga sličnoga. Dizajnerski je ipak nešto smirenijih linija, a njihovu sličnost potvrđuje i identično dug međuosovinski razmak (2.670 mm). Novi C4 X donosi jedan novi dizajnerski izričaj marke. U ovom slučaju posebno je upadljiva prednji dio, ali i cijela silueta. Prednja LED Vision svjetla su dobrim dijelom u domeni većeg C5 X, dok stražnji kraj igra na sigurnu kartu. Tamo osim elegantno izvedenih svjetala pogled kradu i ispušni nastavci. Malenog promjera, možda bi bolje sjeo neki ukrasni krom detalj koji bi preuzeo njihovu ulogu…

Testni primjerak predstavio nam se bijeloj banquise nijansi u najbogatijem Max paketu opreme. Već u seriji taj paket donosi Advanced komforna sjedala, infotainment sustav HD s navigacijom 3D, te kameru za vožnju unatrag. Tu je i sustav za pokretanje vozila bez ključa iz blizine, koji jako dobro funkcionira, a suvozač će cijeniti lako sklopiv Smart Pad support držač. Uz naravno veliki broj opcija sustava pomoći u vožnji.

U domeni modernog, lijepo usklađen ambijent, začinjen ugodnim sjedalima za koje bi voljeli da su više profilirani. Tu je i opcija bežičnog punjenja… (Foto: Nikola Jurković)

Za početak, prvi dojam i slika o samom automobilu bila je još bolja s prvim sjedanjem. Prepoznatljivo ugodna sjedala, na razini najboljih sofa ostavljaju dojam kako i putovanje od nekoliko sati ne bi stvarala ni najmanji problem. Kasnije smo se kroz test i sami uvjerili da je tako…

Dobra razina komocije, još je bolja kada shvatite da su Francuzi jako dobro ispeglali multimediju. Središnji zaslon radi bez ikakvih zastoja i duljih vremenski perioda očitavanja neke od tražene radnje. Tu su sad ipak u brojnijem izdanju i fizičke tipke, koje ipak uvelike olakšavaju cijeli doživljaj korištenja svih mogućih opcija.

Drugi faktor zasigurno je i razina prostora. Vozačko i suvozačko okruženje donose veliku razinu ugode, a ništa lošije nije ni na stražnjim sjedalima. Je l’ moramo govoriti da su i ona jako ugodna!? U cijeloj toj funkcionalnoj rubrici ipak nije sve savršeno. Za razliku od 408, novi C5 X nema peta vrata. Zato je pristup prtljažniku (510 l) ipak nešto teži s velikim torbama ili kutijama…

C4 X je čak 24 cm dulji od standardnog C4. Bez obzira na to, ne osjeti se u vozačkom pogledu. Prije svega to znači još više udobnosti, dotjerane na francuski način. Nije sigurno najbolji vozački auto u klasi, to C4 X ni ne želi biti. On je ovdje da napravi maksimalnu ugodu u svim okolnostima na cesti. Bilo da ste na makadamu ili u centru grada. Programi vožnje tu su najviše za ‘korekciju’ odaziva gasa.

PureTech 130 zapravo krije – 130 KS za najveći 200 km/h i 9,6 sekundi do 100 km/h…

Vozačke test avanture mi smo imali prilike odraditi uz PureTech 130 varijantu. Motor 1.2 litre obujma, broji 130 KS i zapravo je dobro poznat i čest u Stellantis grupaciji. Trocilindrični sklop odlično izvršava odrađuje zadatke. Na autoputu posebno ostavlja dojam potentnosti, s lakoćom održava i ne stvara buku na većim brzinama. U pojedinim trenucima kad nismo bili na tempomatu, zapravo shvatite kako ovaj automobil lako ‘nabire’ brzinu, koju pratite na malenom kokpit zaslonu od 5″. Ovaj motor smo probali i kod ‘408’ i na drugim modelima, zaključak je uvijek dobar, kao i razumna potrošnja.

Naša test vožnja u potrošačkom smislu kretala se na brojci od 7.3 litara. Vožnja do Istre posebno je ostavila pozitivan utisak na nas. C4 X u takvim zadacima nije se pokazao pretjerano žedan, čak i kad se vozite nešto dinamičnije. Taj ‘izlet’ bio je na 6,4 litre…

Za kraj pogled na cjenik. Model koji se nudi u dizelskoj BlueHDi, benzinskoj PureTech i električnoj e-C4 X varijanti, može se pohvaliti zanimljivim cijenama. Francuzi su shvatili da ludovanje s cijenama neće donijeti puno toga, pa domaći trgovci za C4 X privlače početnom cijenom od 21.700 Eura!

POGON
Motor: turbobenzinski (HNS EB2ADTS), 3 cil., DOHC, 12V, blok od alu lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1199 ccm
Provrt x hod: 75 x 90,5 mm
Kompresija: 10,5:1
Snaga: 96 kW (130 KS) pri 5500/min
Moment: 230 Nm pri 1750/min
Mjenjač: automatski, 8-stupnjeva
Pogon: prednji
Start/stop: da

KAROSERIJA
Izvedba: crossover C-segm., 4V, 5 sjedala
Gabariti: 4600 x 1800 x 1525 mm
Međuosni razmak: 2670 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 11,1 m
Masa/nosivost: 1.364 kg
Prtljažnik: 510 l
Spremnik: 50 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/poluovisan
Kočnice: samov. diskovi 272 mm/262 mm
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 195 /60 R 18

PERFORMANSE
Brzina: 200 km/h
0-100 km/h: 9,6 s
Na testu: 8,1 l/100 km
Emisija CO2: 129 g/km

CIJENA
Testni model: 27.650 eura + doplate
Osnovni benzinac: od 21.700 eura (PureTech 100 You)
Osnovni dizelaš: od 27.000 eura (BlueHDi 130 Plus)

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo