NA DANAŠNJI DAN

Ford 11. studenoga 1989. postao većinski vlasnik tvrtke Jaguar

Jaguar je nesumnjivo jedna od najpoznatijih i najuglednijih, ali i rijetkih preživjelih britanskih marki, danas u vlasništvu indijske korporacije Tata

Foto: 1000 Logos

Premda su automobili ove marke od samih početaka između dva rata do danas nepogrešivo spajali sportsko i elegantno, vlasnička je povijest tvrtke mnogo neuravnoteženija. U međuraću bila je tehnološki vezana za kompaniju Standard, no praktički je ostala neovisna sve do sredine šezdesetih, kad ju je vlasnik Sir William Lyons dobrovoljno udružio s nizom proizvođača profanijih automobila u korporaciju koja je mijenjala imena, ali je najviše zapamćena kao British Leyland.

To je razdoblje drastično srozalo reputaciju tvrtke, no ipak je, za razliku od drugih, opstala, kao izdvojen poslovni subjekt kojeg je početkom osamdesetih vlada Margaret Thatcher dala privatizirati. Bez zaleđa velikog, financijski moćnog vlasnika i s vrlo zastarjelom gamom modela (novi Jaguar XJ40 malo je tko shvatio kao uistinu veliku novost, uglavnom ga se i danas pogrešno doživljava samo kao redizajn ranije serije Jaguar XJ), nije se činilo da je pred Jaguarom svijetla budućnost.

Spasitelj, Ford, pojavio se  1989., dok je provodio strateške akvizicije luksuznih europskih marki, s ciljem stvaranja prestižne divizije unutar korporacije. Tvrtki Jaguar, koji je od malih dioničara u cijelosti otkupljen do proljeća 1990., priključeni su Volvo i Aston Martin. Pomalo iznenađujuće, proteći će čak puno desetljeće do izbacivanja modela Jaguar S-Type i Jaguar X-Type, koji će brendu osigurati Jaguar osjetno veće prodane brojke.

Nažalost, početkom novog tisućljeća izgubljen je kompas, utrošeno je mnogo novca na neuspješan i nepotreban ulazak u Formulu 1, borba s njemačkim konkurentima u profitabilnom SUV segmentu prepuštena je sestrinskom brendu Land Rover. A obje su tvrtke 2008. prodane indijskoj korporaciji Tata, u sklopu rezanja troškova. Tijekom gotovo dva desetljeća u Fordovom desetljeću tvrtka nije donosila profit, ali je izvrsno reorganizirana i kvalitetom proizvoda i usluga s dna premium segmenta skočila je na njegov vrh, kamo povijesno i pripada.

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj