KOJE BOJE JE VAŠ AUTOMOBIL?

Automobili zelene, crne i sive boje rade u prosjeku najveću kilometražu u Hrvatskoj!

Foto: Mercedes-Benz

Carvertical donosi opet pomalo neobično istraživanje, opet se radi o kilometraži ali na jedan drugačiji način gledanoj…

                                                                                                                                      PROMO

Iako monokromatske boje poput bijele, sive i crne dominiraju tržištem polovnih vozila, automobili ovih boja ne koriste se nužno za duga putovanja. Najnovije istraživanje carVerticala, tvrtke za obradu podataka o automobilima, provedeno u 15 europskih zemalja, uključujući Hrvatsku, otkrilo je poveznicu između boje automobila i njegove kilometraže.

Među svim vozilima provjerenim na carVerticalu u Hrvatskoj, zeleni automobili imali su najveću prosječnu kilometražu – 140.674 km, a slijede ih automobili crne (130.738 km) i sive boje (127.861 km).

Često su zelene boje vrhunski ili luksuzni automobili koji su bolji za duža dnevna putovanja, posebno izvan grada. Automobili crne boje također zauzimaju značajan dio tržišta, a iako sama boja nije praktična, i dalje je cijenjena među različitim tipovima vozača. Siva je jedna od najpopularnijih boja koja se primjenjuje na bilo koji automobil, od modela segmenta A ili B do skupih luksuznih vozila. Mnogi ju također smatraju najpraktičnijom bojom koja se koristi u zemljama s različitim klimatskim uvjetima.

„Najviše kilometara prođu automobili s dizelskim motorima. Međutim, naše je istraživanje također pokazalo da boja vozila utječe na to koliko se često ti automobili koriste”, kaže Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.

Najmanju kilometražu imaju crveni i plavi automobili

Crveni automobili imaju najmanju prosječnu kilometražu – 115.757 km. Plava (117.159 km) i srebrna (121 230 km) vozila također pređu manje kilometara.

Crvena je relativno rijetka boja među automobilima, a često su te boje vozila koja su više usmjerena na entuzijaste. Crvena je popularan izbor za kabriolete, roadstere i modele coupe, a takvi se automobili rijetko koriste toliko često kao karavani ili vozila SUV. Iako su plavi i srebrni automobili u drugim državama u kojima je provedeno istraživanje imali veću kilometražu, u Hrvatskoj je situacija baš suprotna.

„Kupci rabljenih automobila nisu toliko izbirljivi oko boje vozila u usporedbi s ljudima koji kupuju nove automobile u autokućama. Međutim, neki su kupci usredotočeni na boju vozila i manje pažnje posvećuju stanju automobila. To nije najbolji pristup jer loše održavani automobili mogu izgledati dobro izvana, ali posjedovanje i održavanje takvih automobila može biti skupo. Stanje vozila i povijesni podatci trebali bi više utjecati na odluku kupca nego boja ili vizualna privlačnost”, objašnjava Buzelis.

 

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj