Dorada dizelaša s Euro 5 na Euro 6 stoji 1500 do 2000 eura

Budući da je razlika samo u emisiji dušikovih oksida (0,180 umjesto 80 g/km), treba ugraditi dopunski redukcijski katalizator s ubrizgavanjem tekućine na bazi amonijaka i reprogramirati ECU
Dizelaši su očito otpisani, više iz interesa krupnog kapitala i
geostrategije, nego ekologije. Nije vam čudno da se spominju vrijednosti
dušikovih oksida i čađe, premda je njihova vrijednost za norme Euro 5,
uvedene 2009., smanjena na 0,180 odnosno 0,005 grama po kilometru, a za
Euro 6 (2014.) na 0,080 i 0,005? To su vrijednosti koje je teško i
izmjeriti te narodski kazano, ‘dlaka se siječe na pet mjesta’.
Istodobno se zanemaruje da dizelski automobile ispuhuju 20 do 30 posto
manje CO2, koji je dominantni ‘staklenički plin’. Ali, ekologija je samo
izgovor, sredstvo za ostvarivanje ‘paklenog plana’.
Bit cijele priče je da se pokreće investicijski ciklus potpune obnove
automobilskog programa, koji će se intenzivno prebacivati na hibridne i
električne automobile, što će donijeti goleme koristi SAD-u, Njemačkoj,
Francuskoj…, a istodobno će pasti potražnja za tekućim gorivima, što
će oboriti cijene nafte (to je prvenstveno udar na Rusiju, ali i na
arapske zemlje). Bilo kako bilo, počinju teška vremena za dizelaše, a
prvi će na udaru biti oni s normom Euro 5. u Njemačkoj već više
proizvođača dodatne sustave za dizelske automobile po sustavu Euro 5, za
prerađivanje na Euro 6.

Iz podataka za emisije vidi se da je problem samo u dušikovim oksidima, a
to se rješava dodatnim redukcijskim katalizatorom. Budući da su ti
katalizatori posebno namijenjeni za reduciranje dušikovih oksida, riječ
je o katalizatorima selektivne redukcije – SRC. Kako bi mogao dobili
Plavu plaketu, koja je značajka normi Euro 6, dodatno se opremaju
sustavom na bazi amonijaka koji se ubrizgava kako bi povećao
učinkovitost procesa. Tvrtka Baumot, bivši Twintec nudi novi dodatni katalizatorski sustav
koji u realnim uvjetima reducira 94 posto dušikovih oksida, a cijena je,
ovisno o modelu, 1500 do 2000 eura. Danska tvrtka Amminex ponudila je
posebni BlueFit, koji se temelji samo na dodatnom tretiranju ispušnih
plinova tekućinom na bazi amonijaka, dodatne ugradbene patrone dovoljne
su za 15.000 km. Cijena, a i učinkovitost su nešto niža nego kod
Baumontove opreme.Ali, nakon ugradnje u ovlaštenom servisu treba reprogramirati
elektronički modul koji upravlja radom motora (ECU –  electronic Control
Unit) te na kraju sve certificirati nacionalna agencija za tehničku
ispravnost vozila, što kod nas obavlja Centar za vozila Hrvatske. Dakle
potrebni su i dodatni troškovi. Zbog toga je taj postupak zahtjevan te
oni koji se budu željeli upuštati u taj zahvat (zasad će biti nužan samo
budu li željeni voziti u Njemačkoj, Francuskoj…) trebaju se raspitati o
načinu ugradnje, certificiranju i ukupnoj cijeni iz koje će moći
odrediti isplativost.

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Podijeli na:

Preporučeni sadržaj

Ponosno objavljujemo suradnju HAK-a & Osiguraj.me
Član ste HAK-a? Pokupite ekskluzivan dodatni popust od 12%. Kliknite odmah!
Sudjelovali ste ili skrivili prometnu nesreću? Smanjite financijsku štetu uz ovih 10 savjeta!