Američka studija otkrila je da, ovisno o vozilu, hladno vrijeme može uzrokovati pad dosega od čak 32 posto u usporedbi s normalnim temperaturama.
Do sada je već prilično dobro poznata činjenica da električna vozila gube doseg pri nižim temperatomima. Ono o čemu se često ne raspravlja jest koliki je točno taj deficit, a nova studija ima za cilj kvantificirati ga kako bi široj javnosti pružila više znanja.
Studija, koju je provela web stranica za prodaju električnih vozila Recurrent, usporedila je doseg 13 električnih vozila po hladnom vremenu s njihovim dosegom pri normalnoj temperaturi. Točnije, uspoređivao je rad vozila pri temperaturama -1°C do -7°C (20-30°F) u odnosu na 21°C (70°F)
Automobili koji su uključili u studij bili su Audi e-tron, BMW i3, Chevrolet Bolt, Ford Mustang Mach-E, Hyundai Kona, Jaguar I-Pace, Nissan Leaf, Tesla Model S, Tesla Model 3, Tesla Model X i Tesla Model Y, Volkswagen e-Golf i Volkswagen ID.4. Od gomile, Bolt je prošao najgore, njegov doseg pao je za ogromnih 32 posto u hladnijim vremenskim uvjetima. Odmah iza njega bili su Mustang Mach-E i Volkswagen ID.4, čiji su dosezi pali za značajnih 30 posto kada su radili na nižim temperatomima.
Na suprotnom kraju spektra, vozilo koje je najmanje stradalo je Jaguar I-Pace, sa samo 3 posto razlike između njegovog normalnog dosega i dosega po hladnom vremenu. Uz to, raspon hladnog vremena predvidio je ugrađeni telematik automobila, a ne testiran, tako da postoji mogućnost da bi mogao biti malo netočan. To je također slučaj za Audi e-tron, BMW i3, Checrolet Bolt, Hyundai Kona i Volkswagen e-Golf, premda je ostalih 7 vozila zapravo provjerio Recurrent kroz “kombinaciju ugrađenih uređaja i podataka o korištenju u stvarnom vremenu”.
Mnoga od vozila koja su pokazala najbolje rezultate u studiji, poput Audi e-tron i Jaguar I-Pacea, bila su opremljena toplinskim pumpama koje mogu povratiti toplinu koju stvara pogonski sklop i pumpati je natrag u kabinu kako bi se putnici radije ugrijali. Isto tako, uređaji s lošim performansama kao što su Ford Mustang Mach-E i Volkswagen ID.4 koriste otporno grijanje umjesto toplinske pumpe, koja je poznata po velikom trošenju baterije.
Drugi, poput Tesla Modela 3 i Tesla Modela S, nisu imali dizalicu topline na testnom vozilu, ali sada dolaze standardno s njom, što bi moglo pokazati bolje rezultate u budućim verzijama testa.