Volkswagen Passat B5 i B5.5, serije do 2000., zupčasti remen se mijenja na 90.000 km, a od 2000. do 2006. u turbodizelašima 1.9 TDI PDE (s ubrizgavanjem po sustavu ‘pumpa-brizgaljka’, kad je razvodni mehanizam ojačan, na 120.000 km…
PITANJE ČITATELJA
Na koliko prijeđenih kilometara se mijenja zupčasti remen na modelu Volkswagen Passat 1.9 TDI i koliki je trošak?
ODGOVOR DOKTORA
Kod turbodizelskog motora 1.9 TDI interval izmjene je 90.000 km (do 2000. godine), odnosno 120.000 km (od 2000., i kod 2.0 TDI iste generacije).
Važno je znati i oznaku serije motora, jer turbodizelaš 1.9 TDI serije AGR imaju napinjač (španer), tri klizača i pumpu rashladne tekućine pokretanu zupčastim remenom i to sve treba izmijeniti.
Serije AFN ima napinjač i dva klizača, a pumpa rashladne tekućine je izvan zupčastog remena te je ne treba mijenjati. Trošak je od 4000 do 7000 km, ovisno mijenjate li u neovlaštenom i ovlaštenom servisu.
Ovlašteni servis je, naravno, bolji, ali i znatno skuplji, no možete isto obaviti u kvalitetnom neovlaštenom servisu, vodeći računa da svi ugrađeni zamjenski dijelovi ispunjavaju BR certifikat.
Ne savjetujemo izmjenu po kriteriju najniže cijene, jer je riječ o iznimno važnim dijelovima i sklopovima, čije otkazivanje dovodi do sudaranja klipova i ventila te havarije motora.
Također, na svakom većem servisu treba provjeriti stanje zupčastog remena, i ako se uoče pukotine, oštećenja ili pohabanost, treba ga izmijeniti odmah, prije roka, s cijelim servisnim setom. U protivnom riskira se havarija.