Brisači vjetrobranskog stakla koji se više mrljaju nego brišu, miris pljesniva u unutrašnjosti i naslage blata i soli na podvozju – nije dovoljna samo promjena guma nakon zimske sezone…
Za vozače u mnogim europskim zemljama dolazak proljeća označava godišnji ritual prelaska na ljetne gume. Iako je zakonski prihvatljivo koristiti zimske gume ljeti (čuvajte se iznimaka — Italija, na primjer, ima posebne propise), to ugrožava upravljivost, povećava buku na cesti i povećava potrošnju goriva. Smjese zimskih guma nisu prikladne za vožnju po toplom vremenu i, između ostalog, mogu znatno produžiti put kočenja.
Mnogi vozači mogu sami promijeniti kotače, ali oni koji nemaju dva seta kotača i mijenjaju samo gume na felgama, ionako moraju otići u vulkanizersku radnju. Osim toga, provjera stanja guma trebala bi biti standardna praksa. U većini Europe minimalna dubina profila za ljetne gume je 1,6 mm. Što još treba provjeriti ili održavati u proljeće?
Ono što možete obaviti kod kuće:
+ Temeljito pranje automobila, uključujući šasiju
+ Čišćenje interijera
+ Provjera i zamjena brisača vjetrobrana ako je potrebno
+ Zamjena zimskih guma ljetnim i njihova provjera
+ Provjera razine radne tekućine i dolijevanje ako je potrebno
Kada posjetiti servisni centar:
+ Balansiranje kotača (najmanje jednom u dvije godine)
+ Podešavanje poravnanja kotača
+ Provjera akumulatora
+ Pregled šasije i kočionog sustava, zamjena oštećenih dijelova
+ Provjera i čišćenje klima sustava
+ Zamjena filtera zraka kabine
Jedan od najjednostavnijih, ali najvažnijih zadataka je temeljito pranje vašeg automobila. Nakon zime, najbolje je posjetiti autopraonicu koja nudi program pranja šasije. Ipak, pranje ruku ostaje najučinkovitija metoda. Ako koristite autopraonicu bez dodira, obratite posebnu pozornost na lukove kotača i čeljusti kočnica.

Pranje motora je zabranjeno izvan specijaliziranih objekata opremljenih za rukovanje kontaminiranim otpadnim vodama.
Budite posebno oprezni kada perete prednju rešetku. Snažan mlaz vode pod visokim pritiskom mogao bi deformirati osjetljiva rebra hladnjaka iza rešetke ako se njime nepravilno rukuje. Prilikom pranja lakiranih karoserijskih površina pridržavajte se preporuka proizvođača o optimalnoj udaljenosti pištolja za visokotlačni perač od automobila.
Pranje ili poliranje automobila pod izravnim sunčevim svjetlom također nije idealno. Kombinacija izlaganja suncu i kemikalija za čišćenje može uzrokovati nepovratna oštećenja površine.
Provjera i održavanje razine radne tekućine jednostavan je zadatak. Motorno ulje se može provjeriti pomoću mjerne šipke, dok razina spremnika rashladne tekućine (obično ružičaste boje) treba ostati između minimalne i maksimalne oznake kada je motor hladan. Kako temperature rastu, zamijenite zimsku tekućinu za pranje vjetrobrana ljetnom mješavinom koja bolje uklanja insekte s vjetrobrana.
Procijenite i stanje svojih brisača svakako provjerite. Ako su napuknute, lomljive ili ostavljaju tragove na staklu, potrebno ih je zamijeniti. Uvijek se odlučite za originalne dijelove dizajnirane da odgovaraju aerodinamici automobila, zakrivljenosti vjetrobranskog stakla i raspodjeli pritiska. Neki automobili zahtijevaju postavljanje brisača u “servisni položaj” prije zamjene. Da biste to učinili, pritisnite ručicu brisača prema dolje dulje od jedne sekunde unutar 10 sekundi nakon isključivanja kontakta. Ovo pomiče brisače u položaj u kojem se metlice brisača mogu lako podići i zamijeniti.