Henry Surtees, perspektivni mladi vozač Formule 2, rođen je 18. veljače 1991. u Lingfieldu, 37 km južno od Londona…
Otac mu je bio John Surtees, jedini svjetski prvak na dva i četiri kotača. Henry Surtees bizarno je poginuo 19. srpnja 2009. u utrci Formule 2 na stazi Brands Hatch, kad ga je u glavu pogodio otkinuti kotač bolida.
Današnje su autoutrke nevjerojatno sigurne, usporedimo li ih sa situacijom kakva je vladala većim dijelom povijesti tog oktanskog sporta. No i dalje se ne smije zaboraviti kako na svakoj utrci imamo nekoliko desetaka ljudi koji se kreću neprirodno velikim brzinama i kako svaki udarac nečega u njihova tijela, ili njihovih tijela u nešto, može biti koban.
Ako je u medijima najizloženijem natjecanju, Formuli 1, posljednja smrt na stazi (što se tiče vozača) zabilježena još 1994., u nižim kategorijama bilo je nesreća sa smrtnim slučajevima, no niti jedna nije toliko potresla svijet utrka poput utrke Formule 2 na britanskoj stazi Brands Hatch 2009. u kojoj je poginuo 18-godišnji Henry Surtees.
Pokazivao je nesumnjive znakove naslijeđenog talenta. Nakon niza dobrih rezultata obreo se stepenicu od najvišeg ranga, u Formuli 2 i odmah, s jednim plasmanom na podij i jednim pole positionom, pokazao kako brzo uči. A u osmoj utrci sezone poginuo je na nevjerojatan, bizaran način: Jack Clarke je izletio sa staze i udario u ogradu. Pritom je s njegovog bolida otpao kotač i odletio na stazu, među nadolazeće bolide.
Kotač mase 29 kg punom je brzinom pogodio u glavu nesretnog Henryja. Uzimajući u obzir brzinu udara od oko 160 km/h, kinetička energija iznosila je 30.000 J (džula). Strahovit udarac dobio je u jedini dio tijela kojeg nije moguće zaštititi bitno bolje nego sada: u otvorenim bolidima glava mora biti barem djelomično izložena kako bi vozač mogao vidjeti ispred sebe. Nesretni mladić nije imao šanse preživjeti takav izravan udarac.
Samo šest dana nakon tragične smrti Henryja Surteesa sličan se scenarij odvio na jednom od treninga za VN Mađarske u Formuli 1. Nije, doduše, bila riječ o kotaču, nego o vijku otpalom s bolida Brawn-Mercedes kojeg je vozio Rubens Barrichello. Poput projektila zabio se u kacigu koju je nosio Felipe Massa. Brazilac je preživio tu nesreću, premda se u početku činilo kako je sve moglo završiti i tragično. Karijera mu se nikada nije vratila na stari kolosijek.
Dvije tako slične nesreće u kratkom roku nagnale su regulatorna tijela na donošenje dodatnih sigurnosnih propisa, poglavito po pitanju visine bočnih stranica kokpita oko vozačeve glave, ali i osiguranja kotača od odvajanja od bolida u udesima. Nažalost, ma koliko takvih propisa bilo izglasano, nitko ne može jamčiti da se tragedije poput one na stazi Brands Hatch neće ponovo dogoditi, po zakonu velikih brojeva…