2.0 HDi, 16-ventilska DOHC verzija, uvedena krajem 2003., s VNT turbopunjačem pojačan na 136 KS, potom na 150 KS, pokretao je 20-ak modela PSA, Ford i Volvo
Jeste li znali da je PSA-ov turbodizelaš 2.0 HDi (kratica od High pressure Direct injection), koji danas nosi oznaku BlueHDi (norme Euro 6) i e-HDi (blagohibridni 48V) bio jedan od tri prva turbodizelaša s direktnim ubrizgavanjem pomoću sustava common-rail.
Prvi common-rail turbodizelaš, uveden u rujnu 1997., bio je 1.9 JTD sa 105 KS, ugrađen u Alfa Romeo 156 (bio mu je to jedan od aduta za osvajanje titule “Europskog automobila 1998. godine”). Formalno dva tjedna iza njega predstavljena je njegova 5-cilindarska verzija 2.4 JTD sa 136 KS.
Drugi je bio CDI tvrtke DaimlerChrysler (danas Mercedes-Benz) CDI, koji je u modelima Mercedes-Benz E 200 CDI i Mercedes-Benz E 220 CDI. A treći, početkom 1999. startao je PSA-ov 2.0 HDi, serije DW10, koji je zamijenio robusnu i uspješnu seriju XUD9, dugohodne izvedba (85 x 89), s blokom od sivog lijeva, jednim bregastim vratilom u glavi (SOHC) i dva ventila po cilindru.
Osnovna verzija, koja nije imala intercooler (među-hladnjaka usisnog zraka) imala je 80 KS, a s intercoolerom je imala 109 KS. Ugrađivao se u modele Peugeot 306, Peugeot 406 i Peugeot 206 te Citroën Xsara i Citroën Xantia. Ugrađivao se u europske verzije modela Suzuki Vitara i Grand Vitara, te dostavnjake Citroën Jumpy, Peugeot Expert i Fiat Scudo.
2.0 HDi, o kojem je ovdje riječ je 16-ventilska verzija, s dva bregasta vratila u glavi (DOHC), uvedena krajen 2003, u koprodukciji s Fordom. S turbopunjačem promjenjive geometrije (VTG) snaga mu je povećana na 136 KS. Pokretao je 20-ak modela koncerna PSA, prvenstveno Peugeot 407 i Citroën C5, Ford Focus, C-Max, Mondeo, S-Max te Volvo C30, S40 i V50.
Pokazao se pouzdanim i vrlo izdržljivim, mnogi mehaničari tvrde da je bolji od razvikanog Volkswagenovog 2.o TDI te bez problema odvrtjeli više od 300.000 km. ponekad i više od 500.000 km.
U modelima starim 10 i više godina danas može biti povoljna i isplativa alternativa. Stoga pogledajte njegove mane i kvarove, provedene kroz službene servisne procedure i akcije.
PROBLEM
Kapanje iz gornjeg dijela motora nakon hladnog starta.
UZROK
Brizgaljke prenapunjene tijekom prvog stupnja ubrizgavanja.
POPRAVAK
Izmijenite brizgaljke goriva.
PROBLEM
Svijetli kontrolna lampica temperature rashladnog sredstva motora svijetli, ali mjerač temperature motora očitava normalno stanje. Uključenje klima-uređaja utječe na rad kontrolne lampice temperature rashladnog sredstva motora.
UZROK
Neispravni releji motora ventilatora rashladnog sredstva motora (3).
POPRAVAK
Zamijenite sva tri releja.
PROBLEM
Pregrijavanje motora.
UZROK
Slomljen rotirajući dio pumpe rashladnog sredstva.
POPRAVAK
Izmijenite pumpu rashladnog sredstva.
PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Kod greške pohranjen u memoriji grešaka računala motora (ECM): P1641. Akumulator ispražnjen.
UZROK
Rashladno sredstvo motora zbog kapilarnosti prodire u sklop električnih instalacija računala motora (ECM) sa žutog 2-pinskog konektora prekidača temperature rashladne tekućine (ECT). Greška računala motora (ECM) zbog utjecanja vode.
POPRAVAK
Ugradite novi sklop električnih instalacija motora. Odspojite žuti 2-pinski konektor prekidača temperature rashladne tekućine motora (ECT) i izolirajte ‘lažnim’ konektorom. Ugradite novo računalo motora (ECM).
PROBLEM
Motor se povremeno gasi i ne radi u praznom hodu
UZROK
Zaprljana pumpa za podizanje razine goriva.
POPRAVAK
Skinite pumpu za podizanje razine goriva. Rastavite i dobro očistite sve komponente te ponovno ugradite pumpu.
PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL).
UZROK
Visokotlačna pumpa goriva gubi učinkovitost.
POPRAVAK
Ugradite visokotlačnu pumpu za gorivo 1920 KV.
PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Pad tlaka prednabijanja
UZROK
Zaglavljen prsten turbopunjača (TC).
POPRAVAK
Ugradite novi turbopunjač (TC).
PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Kodovi grešaka u memoriji računala motora (ECM): P0095, P0096.
UZROK
Neispravan senzor temperature usisanog zraka (IAT).
POPRAVAK
Ugradite novi senzor temperature usisanog zraka (IAT).
PROBLEM
Motor teško pali i potom se gasi. Motor se gasi nakon hladnog starta. Pohranjeni kodovi grešaka: 001.
UZROK
Neispravan davač temperature rashladne tekućine (ECT).
POPRAVAK
Izmijenite davač temperature rashladne tekućine (ECT).
PROBLEM
Podrhtavanje u vožnji u 1. brzini pri minimalnim okretajima motora
UZROK
Neispravni parametri kontrole rada motora pohranjeni u računalu motora (ECM). Neispravan nosač(i) mjenjača/motora.
POPRAVAK
Provjerite i podesite parametre kontrole rada motora odgovarajućom dijagnostičkom opremom. Provjerite nosače mjenjača/motora. Zamijenite komponentu(-e) ako je potrebno.
PROBLEM
Oklijevanje/smanjenje ubrzanja. Trzanje motora. Gubitak snage.
UZROK
Unutarnja greška multifunkcijskog kontrolnog modula (ugrađen u kutiji s osiguračima/ploči s relejima)
POPRAVAK
Provjerite osigurač F1 u kutiji s osiguračima/ploči s relejima 1. Zamijenite ako je potrebno. Ako osigurač nije pregorio ili ne nedostaje: Stavite novu kutiju s osiguračima/ploče s relejima 1 u prostoru motora.
PROBLEM
Povremeni gubitak snage pri ubrzanju. Motor neispravno radi ili ne uspijeva startati.
UZROK
Blokirana zaštitna mrežica pumpe za podizanje nivoa goriva.
POPRAVAK
Skinite pumpu za podizanje razine goriva sa spremnika. Odspojite donji dio i očistite.
PROBLEM
Motor slabo vuče i radi u prinudnom modu.
UZROK
Unutarnja istrošenost visokotlačne pumpe za gorivo.
POPRAVAK
Pristupite dijagnostičkim kodovima grešaka. Provjerite sljedeći kod: Regulator količine goriva na ‘stop’. Ako ga ima, skinite filtar goriva, ispustite sadržaj, očistite od čestica metala. Ako ima čestica metala, zamijenite potrošene dijelove. Ako nema metalnih čestica, nužne su dodatne pretrage. Izmijenjena pumpa u prodaji od 11/2002›, kod proizvodnje V44 ili veći. Ne startajte motor dok sustav nije napunjen
PROBLEM
Daljinske komande ne rade. Kontrolne lampice instrumentalne ploče ne svijetle kad je paljenje uključeno. Ne radi starter motora.
UZROK
Greška softvera multifunkcijskog kontrolnog modula 1.
POPRAVAK
Testirajte komponente, elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: ponovno programirajte multifunkcijski kontrolni modul 1 s nadograđenim softverom.
PROBLEM
Motor ne starta.
UZROK
Električne instalacije davača kiše, zaglavljene ispod ploče za podešavanje, uzrokuje kratki spoj. Preskočili osigurači u kutiji s osiguračima/pločici releja instrumentalne ploče..
POPRAVAK
Skinite ploču za podešavanje davača kiše i odrežite 4 mm od žlijeba sklopa električnih instalacija. Izmijenite osigurač(e).
PROBLEM
Jaka buka iz prostora motora. Mjerač temperature rashladnog sredstva motora pokazuje visoku vrijednost. Slab rad klima-uređaja.
UZROK
Neispravan motor ventilatora hladnjaka.
POPRAVAK
Provjerite osigurač F1 u kutiji s osiguračima/ploči s relejima 2 te ga po potrebi izmijenite. Izmijenite motor ventilatora rashladnog sredstva motora.
PROBLEM
Svijetli lampica za indikaciju kvara motora (MIL). Na instrumentnoj ploči signal ‘Antipollution fault’.
UZROK
Utjecanje vode u davač tlaka filtera za čestice čađe (DPF) .
POPRAVAK
Provjerite priključke davača tlaka DPF i popravite prema potrebi. Ugradite novi davač tlaka DPF.Ugradite modificiranu ispusnu cijev za vodu.
PROBLEM
Elektropokretač se ne uključuje
UZROK
Pregorio je osigurač startera motora. Nedovoljno dopustivo opterećenje osigurača.
POPRAVAK
Zamijenite osigurač F8 od 20A, u kutiji s osiguračima/ploči s relejima, osiguračem od 25A.
PROBLEM
Neispravan prazni hod kod hladnog starta.
UZROK
Greška softvera računala motora (ECM).
POPRAVAK
Testirajte komponente elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ak onije pronađena greška: Ponovno programirajte računalo motora (ECM) nadograđenim softverom.
PROBLEM
Ručica selektora ne može se pomaknuti iz položaja ‘P’
UZROK
Greška softvera u kontrolnom modulu mjenjača (TCM).
POPRAVAK
Dijagnostički postupak ne smije se pokrenuti prije sljedećeg postupka: Uključite paljenje. Isključite paljenje na 50 sekundi. Uključite paljenje. Bez isključivanja paljenja, pokrenite dijagnostički postupak. Izbrišite kodove grešaka.