Sve više automobila, ne samo skupocjenih, oprema se naplacima od lakih legura. Time automobil postaje atraktivniji i privlačniji, no to nije glavni razlog njihove ugradnje…
Osnovni je u manjoj masi, čak i uz veću širinu kotača, čime se smanjuje masa automobila za desetak kilograma. To nije zanemarivo, iako iznosi svega jedan posto ukupne mase automobila.
Znatno je važnije što tih desetak kilograma smanjuje neogibljene mase za više od 30 posto. Radi se o masama (glavčina i ležaj kotača, dijelovi ovjesa…) koji su preko guma izravno povezani s asfaltom.
Te su mase sklone poskakivanju i smanjuju stabilnost automobila, te alu naplaci povećavaju stabilnost. Aluminij bolje provodi toplinu od čelika te takvi naplaci poboljšavaju hlađenje. No alu naplaci imaju i mana.
Osim što su znatno skuplji i privlače lopove, manje su elastični, i skloniji oštećenju. Već mala ogrebotina stvara veliku štetu Usto je kompliciraniji i skuplji postupak balansiranja, jer se olovni utezi ne učvršćuju, nego lijepe.