Ovo otkriva ‘tamnu’ stranu kupnje rabljenih automobila iz nepoznatih izvora. Najveći je problem kod vozila koja su pretrpjela sudar, pa poslije popravljena (‘zakamuflirana)’, pa potom prodana…
PITANJE ČITATELJA
Prošle sam godine kupio Audi A3 Sportback 1.6 TDI uvezen iz Italije, a proizveden 2013. Doživio sam prometnu nesreću pri brzini od 70 km/h, pri kojoj je uništen prednji dio auta, ali nije se otvorio niti jedan zračni jastuk. Srećom, doživio sam samo lakše ozlijede, ali bih sigurno bolje prošao da su se otvorili.
ODGOVOR DOKTORA
Pitanje je zanimljivo, jer otkriva ‘tamnu’ stranu kupnje rabljenih automobila iz nepoznatih izvora. Prvo, zračni jastuk je, poput svakog sklopa sklon otkazivanju, a to nitko ne provjerava. To je veći problem kod vozila starijih od deset godina.
Najveći je problem kod vozila koja su pretrpjela sudar, pa poslije popravljena (‘zakamuflirana)’, pa potom prodana. Ako se aktivirao zračni jastuk, prilikom popravka, kad se kalkulira naknadna prodaja, ne ugrađuje se novi zračni jastuk, koji stoji od 350 do 700 eura, kod premium vozila i više od tisuću.
Postoji opcija i da se kod vozila kojeg strani trgovci prodaju u inozemstvo izvade ispravni zračni jastuci i prodaju. Drugi put pazite pri kupnji rabljenog vozila. Zbog toga je preporučljiva kupnja u provjerenoj autokući za rabljna vozila.