Volkswagen Passat 1.9 TDI ima kvalitetan i izdržljiv turbodizelski motor, s ubrizgavanjem pumpa-brizgaljka, kojemu je (rijetka) boljka mjerač protoka zraka, i to je najvjerojatniji uzrok…
PITANJE ČITATELJA
Volkswagen Pasat 1.9 TDI, 2005., 325.000 km motor nakon paljenja sam povisuje okretaje, s 850/min na 1200, 1400, 1600/min. Inače dobro vuče, ne troši uje i ne dimi
ODGOVOR DOKTORA
Volkswagen Pasat 1.9 TDI iz 2005. je posljednja godina proizvodnje serije B5/B5.5, a takve su u pravilu najkvalitetnije (ispravljeni su svi problemi). Usto je turbodizelaš 1.9 TDI jedan od najkvalitetnijih na tržištu proteklih desetljeća.
S obzirom na godine i kilometre preporučujemo vam mjerenje tlakova kompresije hladnog motora, kako bi se utvrdio stupanj istrošenja. Ako je motor u dobrom stanju tlakovi moraju biti ravnomjerni i ne niži od 30 nara, a 27 bara je donja granica kad je preporučljivo napraviti temeljit popravak motora.
Dobro je to raščistiti u startu. A problem kojeg navodite vjerojatno je u mjeraču masnog protoka zraka. Naime, za razliku od benzinskog (otto) motora, koji snagu podešava mijenjanjem usisnog otpora (zakretanjem zaklopke u usisnoj cijevi), dizelski (diesel) to snagu podešava promjenom količine ubrizganog goriva.
Više ubrizganog goriva znači veću brzinu vrtnje i snagu, no istodobno s mora osigurati optimalna količina zraka. Naime, za potpuno i pravilno izgaranje jednog grama goriva u motor treba upuhati 14,5 grama zraka. U leru se podešava nešto bogatija smjesa, a pri manjem opterećenju siromašnija.
Po tom principu elektronički modul podešava optimalnu količinu ubrizganog goriva, za rad u svakom radnom području. Ali, ako mjerač protoka zraka postane neispravan, ECU dobiva krivi ulazni signal. Ako pokaže se upuhuje više zraka nego što stvarno jest, ubrizgava s veća količina goriva od potrebne. Kako se tom količinom goriva podešavaju brzina vrtnje i snaga motora, dešava se to što navodite.
Problem može pojačati, ali i izazvati, mjerač temperature, jer i o njemu ovisi količina ubrizganog goriva (veća temperatura – manje ubrizganog goriva i obrnuto), pa je moguć problem i u mjeraču (senzoru) temperature motora, ali i u oba sklopa.