Common-rail (engl. zajednički vod) oznaka je sustava za izravno ubrizgavanje u dizelski motorima, koje koristi većina suvremenih dizelskih motora
Direktno ubrizgavanje preko sustava zajedničkog voda povećava učinkovitost dizelskog motora te smanjuje potrošnju goriva i emisiju štetnih plinova. Prepoznaje se po zajedničkom debelom vodu (engl. common-rail), iz kojeg vode tanke cjevčice do cilindara, a isključivo se koristi uz turbopunjač.
Ponovno postaje aktualan, jer kataklizma u autoindustriji i sve ono što nas potom čeka, produljit će vijek dizelskim motorima, koje su mnogi nepotrebno i prerano otpisali.
Umjesto komplicirane pumpe goriva s razvodnikom, ugrađuje se visokotlačna pumpa, koja kontinuirano nabija gorivo u zajednički vodu (energetski spremniku), kojeg nazivamo common-rail. Uveo ga je na jesen 1997. Alfa Romeo 156 1.9 JTD.
Najveći tlakovi ubrizgavanja u prvoj generaciji bili su 1350 bara, u drugoj 1550 bara, a u trećoj 1850 bara, četvrtoj više od 2400 bara.
U četvrtoj su generaciji uvedene piezo-električne brizgaljke, koje gorivo ubrizgavaju u tri faze (predubrizgavanje, glavno ubrizgavanje, naknadno ubrizgavanje), u ukupno sedam do devet odvojenih impulsa.
Precizno ubrizgavanje osigurava kvalitetno i potpuno izgaranje, uz visoku učinkovitost motora te malu potrošnju goriva i emisiju štetnih plinova.
Za turbodizelske motore sa sustavom direktnog ubrizgavanja po sustavu common-rail koriste se sljedeće oznake:
CD (Mazda)
CDI (Mercedes-Benz), danas d
CRD (Chrysler, Jeep), danas Multijet, mjet
CRDi (Hyundai, Kia)
CDTI (Opel), danas Turbo D
i-CTDI (Honda)
HDi (Citroën, Peugeot), danas BlueHDi
d (BMW, Mercedes-Benz)
D (Jaguar, Volvo)
dCi (Renault, Nissan, Dacia)
DDiD (Suzuki)
DiD (Mitsubishi)
D2, D3, D4… (Volvo)
D-4D (Toyota), više nije u ponudi
JTD (Alfa Romeo, Lancia)
Multijet (Fiat), koristi se i mjet
TDI (Audi, Volkswagen, Seat, Škoda)
TDCi (Ford)
TiD (Saab) … ugašen 2011.