Toyota Motor Corporation (Toyota) objavila je da je razvila novi gorivni članski (FC) sustav, treću generaciju gorivnih članaka (3rd Gen FC System), koji najavljuje tržišne verzije vodikovih pogona za automobile i gospodarska vozila
Potpuno novi 3rd Gen FC sustav dizajniran je kako bi zadovoljio specifične potrebe komercijalnog sektora, nudeći istu razinu izdržljivosti kao i konvencionalni dizelski motori. Osim toga, donosi značajna poboljšanja u performansama, uključujući veću učinkovitost potrošnje goriva i značajno smanjenje troškova u usporedbi s prethodnom verzijom. Uz primjenu u osobnim vozilima, novi sustav bit će proširen na teška komercijalna vozila te je planirana njegova dostupnost na tržištima Japana, Europe, Sjeverne Amerike i Kine najranije nakon 2026. godine.
3rd Gen FC sustav vodikovih gorivnih članaka predstavljen je na H2 & FC EXPO (Međunarodnom sajmu vodikovih i gorivnih članskih tehnologija) u Tokiju. Toyota vidi vodik kao ključni energent u postizanju ugljične neutralnosti te aktivno surađuje s partnerima iz različitih industrija. Tvrtka promiče niz inicijativa u područjima proizvodnje, transporta, skladištenja i korištenja vodika kroz svoje istraživačko-razvojne aktivnosti. Kako bi se ubrzalo širenje primjene gorivnih članaka i postiglo vodikovo društvo, neophodna je kontinuirana evolucija tehnologije FC sustava – a 3rd Gen FC predstavlja značajan iskorak u tom smjeru.
Pregled 3rd Gen FC sustava
Toyota je 2014. godine lansirala MIRAI, električno vozilo na gorivne članke (FCEV), te je od tada prodala oko 28.000 jedinica u više od 30 zemalja i regija. Osim toga, od 2019. Toyota isporučuje FC sustave za druge namjene, uključujući autobuse, željeznicu i stacionarne generatore električne energije, isporučivši više od 2.700 jedinica za više od 100 kupaca širom svijeta.
U Japanu Toyota surađuje s brojnim partnerima, osobito u prefekturama Tokio i Fukushima, kako bi implementirala ove sustave u komercijalni sektor i pridonijela stvaranju vodikovog društva. Novi 3rd Gen FC sustav razvijen je na temelju povratnih informacija korisnika i uvida dobivenih kroz demonstracijske testove proteklih godina.
Glavne značajke 3rd Gen FC sustava
Povećana izdržljivost – do dvostruko dulji vijek trajanja u odnosu na prethodnu generaciju, čime se postiže izdržljivost usporediva s dizelskim motorima, uz dizajn koji ne zahtijeva održavanje.
Poboljšana učinkovitost – za 20% duži doseg u usporedbi s prethodnom generacijom zahvaljujući povećanju učinkovitosti potrošnje vodika za faktor 1,2. To omogućava značajno smanjenje troškova – zahvaljujući inovacijama u dizajnu gorivnih članaka i proizvodnim procesima.
Proširenje primjene
Novi 3rd Gen FC sustav može se koristiti u širokom rasponu vozila i drugih aplikacija:
Osobna vozila – poboljšana učinkovitost potrošnje goriva omogućuje duži doseg i veću sigurnost pri vožnji.
Teška komercijalna vozila – nudi izdržljivost usporedivu s dizelskim motorima i visoku izlaznu snagu.
Opće primjene – uključujući stacionarne generatore, željeznicu i brodove.
Kompaktna konstrukcija novog sustava omogućuje jednostavniju integraciju u različite vrste komercijalnih vozila, čime se dodatno šire mogućnosti njegove primjene.
Toyota će nastaviti s naporima ka ostvarivanju vodikovog društva u suradnji s lokalnim vlastima, tvrtkama, udruženjima i organizacijama.