Na proljeće je stiglo osvježenje za A3, a u tu priču se ugurala i nova allstreet edicija. Varijanta koja zadovoljava sve apettie, a donosi najbolje od A3 modela. Nova LED svjetla za dnevnu vožnju, dugačak popis opreme i upečatljiv nastup…
Audi A3, automobil koje već punih 28 godina vozi i dio je naših života. Baš zvuči pomalo nevjerojatno ta brojka, ali 1996. je sad već daleko iza nas. Koliko god se tješili da izgleda ‘blizu’. Kroz generacije ovaj model je konstantno napredovao, dobivao brojne zanimljive verzije, a s najnovijom iteracijom stigao nam je – allstreet. Model koji su već u najavi Nijemci opisali kao osebujni crossover iz obitelji A3. Ovaj model najviše odskače baš zbog tog svog nabildanog izgleda s prizvukom off-roada. Novi allstreet je tako stigao s ‘facelift’ izvedbom modela A3, tako da donosi najbolje od aktualnosti iz autoindustrije…
Povišen nastup i puno all-detalja, baš to opisuje i ovaj avanturistički nastrojen A3 (Foto: Nikola Jurković)Tko je A3 allstreet i koliko se zapravo razlikuje od standardnog modela?
Novi Audi A3 allstreet je model koji u usporedbi A3 Sportbackom donosi 3 cm veću udaljenost od tla, te sitno povišen položaj sjedala. Gledano kroz proporcije vozilo nudi iskustvo vožnje poput SUV-a u kombinaciji s visokom funkcionalnošću. U vidu duljine i širine, allstreet je isti kao Sportback (4353 mm duljine i 1816 mm širine), ali povećana udaljenost od tla donosi 29 mm više, za 1470 mm visine u korit novog allstreeta.
A3 allstreet, koje kupce ovaj model zapravo cilja?
Ciljana publika su sigurno ljudi koji gaje proaktivan život. Ovo je model koji će u prtljažniku sigurno voziti štapove za planinarenje i sve ostale stvari koje usko vežemo s boravkom u prirodi. Isto tako, zbog ponešto povišenog stava, sigurno će i u tom dijelu ubirati pluseve kod novih vlasnika. Neki i dalje nisu skloni SUV modelima, pa ovako cool zapakirani standardni modeli itekako imaju prolaz. Osim toga, ovakve varijante su se pokazale prilično traženim, a to recimo Volvo jako dobro zna, a da ne govorimo za sam Audi. Njihova Allroad ponuda je postala sinonim za tu kombinaciju…
Najupadljiviji detalj na A3 allstreet je…
Maska i svjetla! Zasigurno puno pažnje plijeni velika prednja maska u oktagon formi sa specifičnom saćastom strukturom. Zatim, tu su gledano sa strane dodatne letvice na vratima, rubovi kućišta kotača i bočni pragovi koji upotpunjuju robustan offroad izgled. Testirani primjerak vozio je na 18 colnim kotačima, a kad su takvi lukovi iznad, svaka dimenzija pomalo izgleda ‘maleno’. Crni uzdužni krovni nosači po želji su dostupni i u aluminijskoj izvedbi. Dok stražnji kraj definitivno zaokružuju markantni otvori za izlaz zraka s integriranim reflektorima i okvirima u Selenit srebrnoj boji stavljaju upečatljive akcente.
Testirani model kroz doplate je dobio i?
Krenimo s vanjskim detaljima. Efektna ‘arrow siva’ boja s bisernim efektom vrijedna je 673 eura na konfiguratoru. Dekorativni umetci u tamnom aluminiju vaši su za 185 eura, kao i električno podizanje prtljažnih vrata za 333 eura. Dok interijer krasi od bitnijih stavki – S line potpisu može biti vaš ako dodate 1252 eura, te izdvajamo i Sonos Premium Sound 637 eura. Možda niste upućeni u potonji brend, ali tko je doživio kako njihov sound bar zvuči, sve će mu biti jasno o kakvom se proizvođaču radi. Audi je tu jako dobru suradnju dogovorio…
Sonos Premium Sound vrijedan je doplate za sve glazbofile… (Foto: Nikola Jurković)
Premium automobil, je li unutrašnjost ostavlja takav dojam?
Da, sve je profinjeno i s začinjeno s vrhunskom kvalitetom izrade. Kako bi odgovarala upečatljivijoj vanjštini, unutrašnjost je isto tako značajno izoštrena. Ovdje ima dosta inovacija – od dizajna mjenjača i ventilacijskih otvora do ukrasnih umetaka od tkanine i novog unutarnjeg osvjetljenja. Svi ovi elementi su precizni i detaljni, naglašavajući progresivan i tehnički izgled vozila. Ono što volimo kod Audija je upravo taj osjećaj, što s prvim sjedanjem već imate dojam da se s ovim automobilom družite nekoliko godina. Naglašavamo kako nismo čuli neke neobične zvukove ili škriputanje plastike. Audi je već dulje vremena opravdano na glasu kao najbolji u tom segmentu kada su njemački igrači u pitanju.Eventualno bi više voljeli vidjeti fizički gumb kako je prethodna generacija imala za pojačavanje glazbe, ali to je isto vjerojatno stvar navike…
Digitalno doba zavladalo je u autoindustriji, Audi je to prihvatio?
Je, uz opcijsku MMI navigaciju plus, zajedno s kompletnim portfeljem za povezivanje i pristup trgovini za aplikacije, što vozaču omogućuje korištenje širokog spektra aplikacija putem zaslona vozila. Ugradnjom trgovine kupci mogu izravno i intuitivno pristupiti popularnim aplikacijama trećih strana na MMI zaslonu osjetljivom na dodir putem podatkovne veze u vozilu.
Odabrane aplikacije instaliraju se u infotainment sustav vozila – bez skretanja putem pametnog telefona korisnika. Korisnici također mogu komunicirati sa svojim aplikacijama putem glasovnih naredbi. Amazon Alexa može se koristiti za strujanje glazbe i za upravljanje pametnim kućnim uređajima.
Funkcije na zahtjev osiguravaju visok stupanj fleksibilnosti. Do pet pojedinačnih infotainment i komfornih funkcija može se dodati online putem aplikacije myAudi, čak i nakon što je vozilo kupljeno. Uz MMI navigaciju plus uključujući usluge Audi connect, A3 i A3 allstreet mogu se nadograditi sučeljem za pametni telefon, koje integrira iOS i Android pametne telefone u MMI sustav putem Apple CarPlay ili Android Auto.
Napredan je, a kako A3 allstreet stoji s komocijom?
Kao i svaki kompakt. Vozač i suvozač uživaju u potpunom komforu, stražnja klupa to pokušava pratiti. Prtljažnik je na nivou klase, 380 litara. Ni prevelik, ni premali. Uostalom, kupci koji ciljaju ovakve modele, uvijek negdje u pripravnosti imaju krovnu kutiju, kada dođe vrijeme za veće putovanje…
Baš kao kompaktni A3. Uvjerljivo, tek se pri dinamičnoj vožnji osjeti to povišeno težište. Programi vožnje (Dynamic i Comfort) ipak će biti najčešće birani. Ovaj A3 je odličan balans za svaki tip vožnje. Ako ste baš od stalnih avantura po makadamu, ipak bi vas usmjerili na izbor 17 colnih kotača. A motor? U ponudi su dizelski 35 TDI i benzinski 35 TFSI. Mi smo testirali benzinac, on donosi poznati 1.5 litreni motor iz grupacije. Na zbroju imate 150 KS, baš kao i kod dizelske varijante. TFSI se pokazao prilično elastičnim, sa solidnim potencijalom u gradu i na autoputu. S lakoćom će održavati brzine od 150 km/h, a pri tome će tražiti zauzvrat do 8,5 litara Supera na 100 km.Cijena u odnosu na standardni A3 Sportback?
Usporedimo li ova dva modela s istom motorizacijom, dolazimo do zaključka kako je allstreet u startu skuplji nekih 2000 eura. Konkretno, A3 Sportback 35 TFSI S tronic je dostupan za 33.113 eura, dok je allstreet vaš od 35.766 eura! All-priča je uvijek odstupala, kako nastupom tako i cijenom. Na kraju, dobro da je tu i opcija više za sve potencijalne kupce.
POGON
Motor: turbobenzinski, 4 cil., blok od alu lijeva, Euro 6d
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1498 ccm
Provrt x hod: 74.5 x 85.9 mm
Kompresija: 12.0 : 1
Snaga: 110 kW (150 KS) pri 5000-6000/min
Moment: 250 Nm pri 1500-3500 o/min
Mjenjač: automatski, 7 st. S tronic
Pogon: prednji
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: kompakt-crossover, C-segment, 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4353 x 1816 x 1470 mm
Međuosni razmak: 2630 mm
Cd: 0,31
Krug okretanja: 11,1 m
Masa/nosivost: 1320 kg
Prtljažnik: 380 l
Spremnik: 50 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: McPherson, 4-link str. osovina
Kočnice: samov. diskovi /diskovi
Ručna: elektronička
Naplaci: aluminijski
Gume: 225/45 R18
PERFORMANSE
Brzina: 218 km/h
0-100 km/h: 8,4 s
Na testu: 7,2 l / 100 km
CO2: 128 g/km
CIJENE
Osnovni benzinski model: 35.766 eura (35 TFSI S tr)
Osnovni dizelski model: 40.034 eura (35 TDI S tr)
Testni model: 44.888 eura