Citroën C4, koji je trećom generacijom postao ekstravagantni kompaktni crossover, upoznali smo i vozili na hrvatskoj prezentaciji, a sada je stigao na test…
Francuski smisao za dizajn uvijek je bio drukčiji. Kroz povijest marke njihovi istupi nisu slučajni. Dokaz – novi Citroën C4. Da ne bi bilo zabune, C4 prve generacije (2004. – 2010.) i druge (2010. – 2018.) bio je hatchback, po mjeri modela Volkswagen Golf, Renault Megane, Peugeot 308… Treći, trendovski, postaje crossover, a nedavno predstavljeni Peugeot 308 jedini je PSA-ov hatchback C-segmenta.
Hrabar dizajn, crossover s coupeovskim stilom, izazvao je brojne pozitivne komentare na internetu, što je dobar početni signal za tržišni uspjeh. Uživo, stvarno izgleda zanimljivo i dopadljivo. Francuski su stručnjaci mudro ukomponirali (pomalo kopirali) dizajn crossover-coupea, kojeg su bavarski dizajneri 2007. uveli za BMW X6, a ima ga i BMW X4.
No, Citroën C4 nije ‘repa bez korijena’. Izvedenica je novog modela Peugeot 2008, kojeg smo testirali u osnovnoj dizelskoj verziji s ručnim mjenjačem i snažnijoj s automatskim. Dok je Peugeot 2008 SUV B-segmenta (gabaritima već kompaktna klasa), Citroen C4 je transformiran u dinamičnog i privlačnog crossovera, sportskog stila.
Novi je Citroën C4 dimenzijama 4355 x 1800 x 1520 mm dulji 55, širi 30 i niži 30 mm nego Peugeot 2008. A međuosni razmak, najzaslužniji za komfor straga, povećan je s 2605 na 2670 mm. Tako PSA u jednom konceptu, kojeg koristi i Opel Crossland X, sada ima tri zanimljiva, a različita modela. Francuska je odvažnost uvijek bila adut, a novi Citroën C4 nastavlja niz. Mogao bi zaintrigirati publiku…
Na prvim testnim vožnjama uvjerili smo se u tradicionalne značajke marke – fokus je na dizajnu, udobnosti i ugodi u vožnji. Dizajnerski odmak koji nudi novi Citroën C4 mnoge će ‘kupiti’. Kao i pogled u unutrašnjost. Prepoznatljiv stil kojeg smo već upoznali modelima Citroën C3 i Citroën C4 Cactus, simpatična, funkcionalna i prostrana unutrašnjost oplemenjena je digitalnim kokpitom, kojim dominira 10-inčni zaslon osjetljiv na dodir kojim se upravlja većinom funkcija.
Pohvalno: Francuzi su poslušali kritike na prethodne modele, pa su klimatizacijske postavke vratili kroz tipke i kolute. Funkcionalnost pojačava niz pretinaca (ukupno 39 litara), s dodatnim pretincem na instrumentnoj ploči ispred suvozača, tvrtke Feel. Prilagođen je smještaju tableta (iPhone ili Samsung), a nosač ladica omogućuje sigurno pričvršćivanje. Komfor sprijeda i straga među najvećima je u klasi, a korektan je i prtljažnik od 380 litara. Sve zaokružuje bogat paket opreme Shine.
Testirali smo Citroën C4 PureTech 130 S&S EAT8 Shine. Mehanički je dio već dobro poznat – pokreće se 3-cilindarskim turbobenzincem, koji iz 1199 ccm, uz prigušeni frktavi zvuk, veselo otpušta 130 KS pri 5500/min. Više od snage vrijedi 230 Nm okretnog momenta, dostupnih već od 1750/min.
Adut je 8-stupanjski automatski mjenjač Aisin, sinergijski prilagođen karakteristikama 3-cilindarskog turbobenzinskog motora. Vrhunski japanski prijenosnik jedini je s hidrodinamičkim pretvaračem momenta i 8 stupnjeva, prilagođen B i C segmentu. Omogućava bestrzajno šaltanje i brzu reakciju na gas.
Već dokazani PSA-ov 3-cilindarski turbobenzinac 1.2 uvjerljivo otpušta snagu od niskih okretaja te je izvrsno spojen s 8-stupanjskim automatskim mjenjačem. Uvjerljive performanse potvrđuje ubrzanje do 100 km/h za 10,2 s i najveća brzina od 200 km/h. Dobrim ubrzanjem i automatskim mjenjačem omogućava dinamičnu vožnju u gradu, čemu doprinosi okretnost i spretnost.
Podvozje pruža sinergiju udobnosti i stabilnosti, pa Citroën C4 PureTech 130 S&S EAT8 Shine omogućava brzu i sigurnu vožnju zavojitim cestama. Pomažu i snažne kočnice. Podjednako, još i bolje, zahvaljujući, za crossover, izvrsnoj aerodinamici Citroën C4 se novi na autocesti. Lako prati ritam brzog prometa, s lakoćom održava brzine od 140 do 160 km/h.
Ima dovoljno snage i za pretjecajnu traku. Kad se nagazi gas (kick-down) automatski mjenjač iz osmog odmah spušta u šesti stupanj te Citroën C4 uvjerljivo i ugodno kreće naprijed. Uz sve to buka i vibracije fino su prigušeni, a osjeća se dobro i sigurno ležanje na cesti.
Sigurnost je također ‘u trendu’, vozaču pomaže 20 sustava, uključujući prilagodljivi tempomat, aktivno držanje trake i pomoć za detektiranje vozila u mrtvom kutu kao i prepoznavanje prometnih znakova. Lako se i sigurno vozi u visokom ritmu, uz tradicionalnu francusku udobnost. Uz sve to, potrošnja je korektna, od 6,5 do 8,5 litara. Na testu smo prosječno trošili 7,3 l na 100 km.
Cijena? Testni model, napucan opremom stoji 208.182 kn – nije malo, ali je dobar omjer plaćenog i dobivenog. No osnovni je benzinac, Citroën C4 PureTech 100 Live, sasvim zadovoljavajući, dostupan je za korektnih 134.900 kn. Dobra je ponuda i osnovni dizelaš, Citroën C4 BlueHDi 110 Live, za 150.500 kn.
Citroën je ponudio i zanimljive akcije – besplatnu prvu registraciju i 5-godišnje jamstvo. Stoga ova crossoverska priča ima potencijala, a naši ljudi vole ovakve linije…
Citroën C4 PureTech 130 S&S EAT8 Shine
POGON
Motor: turbobenzinski, 3 cil., DOHC, 16V, blok od alu lijeva
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1199 ccm
Provrt x hod: 75 x 90,5 mm
Kompresija: 10,5:1
Snaga: 96 kW (130 KS) pri 5500/min
Moment: 230 Nm pri 1750/min
Mjenjač: automatski, 8-stupnjeva
Pogon: prednji
Start/stop: da
KAROSERIJA
Izvedba: crossover C-segm., 5V, 5 sjedala
Gabariti: 4355 x 1800 x 1520 mm
Međuosni razmak: 2670 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 11,2 m
Masa/nosivost: 1247 kg
Prtljažnik: 380/1250 l
Spremnik: 50 l
EuroNCAP: 5 zvjezdica
PODVOZJE
Ovjes: MacPherson/poluovisan
Kočnice: samov. diskovi 272 mm/262 mm
Ručna: mehanička
Naplaci: aluminijski
Gume: 195/60 R 18
PERFORMANSE
Brzina: 200 km/h
0-100 km/h: 10,2 s
Potrošnja (WLTP): 5,7 – 5,9 l/100 km (ovisno o gumama)
Na testu: 7,3 l/100 km
Emisija CO2: 130 – 133 g/km (ovisno o gumama)
CIJENA
Testni model: 208.182 kn
Osnovni benzinac: 134.900 kn (PureTech 100 Live)
Osnovni dizelaš: 150.500 kn (BlueHDi 110 Live)