Usporedni test: Volkswagen Polo i Renault Clio potukli Opel Corsu i Peugeot 208!

3-cilindarski turbobenzinci snage 95 do 101 KS pokazuju vrline donedavno pripisivane turbodizelašima, temperamentni su i troše 6,2 do 6,9 litara…

Kome je do kupnje i testova novih automobila u ovoj mega-krizi zbog koronavirusa? No, kad se konačno situacija smiri, zasigurno će se ‘apetiti’ mnogima smanjiti. Umjesto kompakata (C-segment) i srednje klase (D-segment) birat će modele niže klase (B-segmenta, koji su u međuvremenu ‘narasli’ i sasvim zadovoljavaju i za obiteljske potrebe.

Novinari uglednog njemačkog Autozeitung.de usporedili su aktualne laureate. Opel Corsa je krajem prošle godine osvojila titulu AutoBest 2020, za najpovoljniju kupnju na europskoj razini, a Peugeot 208 nedavno je ovjenčan titulom Europskog automobila 2020. godine. U ring su im ušli etablirani modeli B-segmenta: Volkswagen Polo, Renault Clio i Hyundai i20.

Opel Corsa 1.2 Di Turbo opremljena je PSA-ovim 3-cilindarskim turbobenzincem, koji iz 1199 cm razvija 100 KS i 205 Nm. Novi adut iz Rüsselsheima, napravljen po ‘francuskom receptu’, s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem, do stotke ubrzava za 10,4 s i u ovom je testu najbrži (194 km/h). Imao je najkraći zaustavni put – pri 100 km/h (toplo/hladno, 35,0/34,0) i u testnim uvjetima troši 6,2 litre.

Peugeot 208 PureTech 100 s istim 3-cilindrašem, ali sa 101 KS i 205 Nm, uz pomoć ručnog 6-stupanjskog mjenjača, najbolje ubrzava -za  9,9 s do stotke i 24,0 s do 150 km/h, pri 100 km/h se zaustavlja za 35,5/34,4 m i troši 6,3 litre.

Renault Clio TCe 100 iz 999 ccm razvija 100 KS i 160 Nm, mjenjač je ručni 5-stupanjski. Do 100 km/h ubrzava za 10,7 s, do 150 km/h najbolje u ovom testu – za 23,9 s. Postiže 187 km/h, pri 100 km/h se zaustavlja u 36,2/35,3 m i troši 6,5 litara.

Volkswagen Polo 1.0 TSI iz 999 ccm nominalno daje najmanju snagu – 95 KS, ali ima pristojan okretni moment od 175 Nm. Do 100 km/h ubrzava za 10,4 s i postiže 187 km/h. Zaustavlja se u 35,4/35,0 m i troši 6,2 litre.

Hyundai i20 1.0 T-GDi s 998 ccm, 100 KS i 172 Nm, priključen je na 7-stupanjski automatski mjenjač s dvostrukom spojkom, do 100 km/h ubrzava za 10,5 s, postiže 190 km/h, zaustavlja se pri 100 km/h za 36,5/36,1 m i prosječno troši 6,9 litara

Zanimljivo, osnovnom je cijenom najpovoljniji Renault Clio (16.440 eura), slijede Opel Corsa (17.350 eura), Peugeot 208 (17.950 eura), Volkswagen Polo (18.265 eura), a najskuplji je, zbog serijskog automatskog mjenjača, Hyundai i20 (19.000 eura).

Volkswagen Polo je najbolji u kategorijama Karoserija (522), Vozni komfor (597) i Vozna dinamika (635), Opel Corsa u kategoriji Motor/mjenjač (590), a Renault Clio u kategoriji Troškovi/ekologija (518).

Ukupni pobjednik testa, uvjerljivo, je Volkswagen Polo (2840), drugi Renault Clio (2754), treća Opel Corsa (2733), četvrti Peugeot 208 (2723) i peti Hyundai i20 (2704).

Zaključak koji potpisuje Martin Urbanke/Autozeitung.de:

To nije bilo dovoljno za testnu pobjedu novog modela Opel Corsa 1.2 DI Turbo – ali debitant je na drugom mjestu po vlastitim svojstvima (u bod jednak s tehničkim blizancem 208). Motor mu je ekonomičan i snažan, kočnice vrlo učinkovite. Ali straga ima malo prostora, a udobnost u vožnji trebala bi biti bolja – sveukupno je treći.

Peugeot 208 PureTech 100 sličan je Opelu u mnogočemu, ali je okretniji. No, zbog više cijene plasiran je iza njega, na četvrto mjesto. Renault Clio TCe 100, koji je također nov, nema velikih pogreški i zahvaljujući ogromnom prtljažniku i povoljnoj cijeni na drugom je mjestu

Hyundai i20 1.0 T-GDI pomalo zaostaje u izravnoj usporedbi s konkurentima i s automatskim DCT mjenjačem je skup – peto mjesto. Tako je VW Polo 1.0 TSI u uvjerljivoj prednosti. Osvaja tri kategorije i prvo mjesto s pristojnom razlikom – i to čak bez nepotrebno visoke cijene.

 


Komentari

loading...