Bob Lutz, predsjednik uprave tvrtke Chrysler i entuzijast sportskih automobila, 1988. je odlučio kreirati Dodge Viper, suvremenu inačicu legendarnog modela Cobra
Baš poput nje, i Viper je postao brand za sebe, ma pod kojom ga značkom prodavali. je to uglavnom bio Dodge, dok su ga u Europi pokušali prodavati kao Chrysler, a odnedavno pripada brendu SRT. Premda ga svi zovu samo Viper, ili Dodge Viper.
Atraktivni ‘muscle car’, dugačak 4448, širok 1924 i visok 1117 mm, s motorom 8.0 V10 u dugačkom prednjem dijelu, već je pojavom izazivao strahopoštovanje. Klasičnom koncepcijom, ali V10 (dva cilindra više od klasične američke), središnjim bregastim vratilom i osam ventila, iz 7994 ccm je razvijao 406 KS pri samo 4600/min, te je sa 6-stupanjskim mjenjačem do stotke ubrzavao ta 4,5 sekunde i mogao potegnuti 266 km/h.
Sportski potencijal naglašavale su gume, 275/40 R17 sprijeda i 335/35 R 17 straga. Deklarirano je trošio 15 na otvorenom i 25 litara na 100 km u gradu, realno od 20 do 30, ali zar je to bilo bitno? U prvih deset godina produkcije izvan Amerike ih je prodano samo 266, od ukupno proizvedenih 14.500, no mnogo ih je više naknadno uvezeno odande.
Isprva je zamišljen kao koncept, no reakcije publike i medija nakon prezentacije prototipa natjerali su Lee Iacoccu da odobri proizvodnju serijske, vizualno tek malo ublažene inačice, koja je u prodajne salone stigla već 1992. Četiri godine kasnije stigla je i inačica GTS sa zatvorenim krovom.
Coupe verzijom Viper je dobio svaki kredibilitet koji mu je ikada trebao, suvereno vladajući svjetskim utrkama izdržljivosti godinama (ponajviše zahvaljujući francuskom timu ORECA). Dizajn nikada nije bio upitan, Tom Gale i Bob Hubbach odradili su sjajan posao. S mehaničke strane, kamionski 8.0 V10 oplemenjen je u Lamborghiniju. 51 KS po litri ne zvuči nimalo impresivno – dok ne shvatite da tih litara ima osam.
Mehanički jednostavan, Viper je brza, uvija se i buni pod vozačem koji ga pokušava ukrotiti, furiozan poput prave zmije otrovnice. Dostojan je to nasljednik modela Cobra, na koji se osim imenom referira i Carroll Shelby, savjetodavnom ulogom u projektu.
Kasnije su generacije dobile nešto uljuđeniju vanjštinu, više snage, neke osnovne detalje udobnosti, no original je ipak original, posebice najraniji model, samo u crvenoj boji, s ispušnim cijevima sa strane. Kasnije su iz pragmatičnih razloga produžene, ali svi znamo da se opasnost neke zmije ne mjeri u centimetrima, nego količinom otrova. Dodge Viper se proizvodio u per generacija, od 1991. do 2017.
SR I: 1991–1995
SR II: 1996–2002
ZB I: 2003–2007
ZB II: 2008–2010
VX I: 2012–2017