BMW Neue Klasse (njem.), New Class (eng.) serija modela 1500, 1600, 1800, 2000, srednje klase, od 80 do 130 KS, proizvodila se od 1962. do 1972., imala je i verziju Coupe
BMW se nakon II. svjetskog rata mukotrpno vraćao na europsku scenu, ‘barokna’ serija BMW 501, 502 i 503, s prvim njemačkim poslijeratnim V8 motorom, bila je preskupa i neprimjerena za tadašnje njemačko i europsko tržište te je bavarska tvrtka spas tražila u proizvodnji mikroautomobila po talijanskoj licenci BMW Isetta.
Početkom 60-ih imali su još samo mali model BMW 700. Bili su na rubu bankrota. American Motors i Rootes iskazuju interes za akvizicijom posrnule tvrtke, no uprava se potkraj 1959. odlučuje za udruživanje s tvrtkom Daimler-Benz. Plan propada, jer poznati industrijalci, braća Quandt, uspijevaju otkupiti dovoljno dionica za većinsko vlasništvo.
Pod vodstvom Herberta Quandta pokreće se proizvodnja modela koji će biti preokret za BMW, kamen temeljac za sve kasnije modele i uspjehe. Neue Klasse (njem.), New Class (eng.), Nova Klasa, naziv je serije sportskih limuzina srednje klase, koja se startala u kolovozu 1962., kad se počeo proizvoditi BMW 1500. Šampanjac je otvoren 12. rujna 1962., kad je na frankfurtskom salonu IAA’62 službeno predstavljen BMW New Class.
Uglasta limuzina s četvera vrata, s prednjim dijelom obrnuto ukošenim, u stilu glave morskog psa i prepoznatljivim bubrezima, dugačka 4500 mm, široka 1710 mm i visoka 1450 mm imala je klasičnu koncepciju s motorom uzdužni sprijeda i motorom straga. Dizajnirao ga je Wilhelm Hofmeister, a savjetnik mu je bio slavni Giovanni Michelotti.
Pod prednjom haubom, ukošen udesno (radi niže visine haube) ugrađen je motor slavne serije M10, koji je od 1962. do 1988. doživio brojne inačice 1.5, 1.6, 1.8 i 2.0, s jednim i dva rasplinjača, mehaničkim i elektroničkim ubrizgavanjem te turbopunjačem, u rasponu snage od 80 do 170 KS, a zvjezdane trenutke početkom 1980-ih doživio je u Formuli 1.
Prvi M10, koji se ugrađivao u BMW 1500, imao je 1499 ccm te je razvijao 80 KS pri 5700/min. S ručnim 4-stupanjskim mjenjačem limuzina mase 1050 kg do stotke je ubrzavala za 14,8 sekundi i mogla potegnuti 150 km/h. BMW je uz dužinu od 4500 mm imao razmjerno kratak međuosni razmak od 2550 mm, a naprednu izvedbu pokazivao je i ovjes, neovisan sprijeda i straga. Sprijeda su bile disk kočnice, a straga bubnjevi (naknadno su istraga ugrađeni diskovi).
Kako je tržište tražilo snažnije verzije 1963. je predstavljen najpopularniji model 1800 s 90 KS, što je brzinu povećalo na 160 km/h, 1964. došao je međumodel 1600 s 83 KS, a 1968. i model 2000 sa 100 KS, koji je imao pravokutne farove. Proizvodili su se i sportski modeli s dva rasplinjača, 1800 TI sa 110 KS, 2000 TI i 2000 tilux sa 120 KS, te 2000 tii s mehaničkim ubrizgavanjem Kugelfischer i 130 KS.
Najsnažniji je postizao 185 km/h i do stotke je ubrzavao za 10 sekundi. Tada je to bilo – vihor. Tvornički tunirani BMW 1800 TI/SA sa 130 KS postigao je solidan sportski uspjeh na europskim utrkama sportskih automobila. Na tržištu je najveći uspjeh postigao model BMW 1800, koji je bio i najpogođeniji (160 km/h, 13 s) te je doživio nakladu od 147.160 primjeraka. BMW 2000 je prodan u 143.494 primjerka, slijede 1500 (23.554), koji se proizvodio do 1964., i 1600 (9728).
Na skraćenoj platformi modela BMW 1500, 1966. je nastao slavni model BMW 1600 s dvoja vrata, koji je, kao ge ne bi brkali s istoimenim modelom s četvera vrata, dobio oznaku 1602 te najpopularniju seriju BMW 2002.
Proizvodnja Nove klase zaključena je 1972., kad dolazi prvi BMW Serije 5…