Malo je vozača u čitavoj povijesti Formule 1 tako temeljito uspjelo izmijeniti prvobitnu negativnu sliku o sebi, kako je napravio Jenson Alexander Lyons Button, rođen prije 41 godinu u engleskom gradu Frome…
Došao je u najprestižniji razred automobilizma 2000., jedva navršivši dvadesetu. Britanski su ga mediji odmah ustoličili kao veliku zvijezdu, no u prvih je nekoliko sezona Button pokazao malo…
Vozio je za nimalo loše momčadi, Williams i Benetton Renault, no više je zapamćen po plejbojskom načinu života nego po uspjesima na stazi. Kad ga je BAR potpisao za 2003. mnogi su smatrali da je to Labuđi pjev još jedne nerealizirane velike nade, no stvari su se vrlo brzo počele mijenjati.
Momčad nije bila dovoljno dobra za vrh, no Button je u njoj naprosto briljirao. U sezonama 2004. i 2005. sjajnim je vožnjama skretao pozornost na sebe, što je okrunjeno prvom pobjedom u karijeri, na VN Mađarske 2006., kad je Honda već preuzela momčad. Uslijedile su dvije sezone groznih bolida Honda, s plasmanima na samom začelju kolone.
Znalci su primjećivali da Button i dalje sjajno vozi, ali bolidi su bili toliko loši da su te odlične vožnje završavale daleko izvan zone bodova. Kada se Honda naprasno odlučila povući iz Formule 1 prije sezone 2009., činilo se da je to kraj Buttonove karijere, nitko drugi nije pokazivao pretjeran interes za njega.
No Ross Brawn je uspio otkupiti momčad, pribaviti motore Mercedes-Benz i zadržati mjesto momčadi na gridu. Uslijedila je nevjerojatna sezona iz bajke, šest pobjeda u prvih sedam utrka i titula svjetskog prvaka. Sljedeće godine Button je prešao u McLaren i fascinirao sve koji su očekivali kako će ga Lewis Hamilton i kasnije Fernando Alonso ‘pojesti za doručak’.
U F1 karijeri (2000. – 2017.) stekao je reputaciju najinteligentnijeg vozača svoga doba, prvog favorita u utrkama promjenjivih uvjeta, s izmjenama kiše i sunca, kada vozačka strategija i brzo odlučivanje dolaze do izražaja.
Rekorder je po broju nastupa u F1 utrkama – 309, drugi je Schumacher s 308, a Hamilton ih je dosad skupio 266. Osvojio je jednu titulu svjetskog prvaka Formule 1 (2009.), a iz osam najboljih startnih mjesta i jednakog broja najbržih krugova izvukao je čak 15 pobjeda.
Amaterski se bavio i triatlonom, postižući tako dobre rezultate da mnogi smatraju kako je i u tome sportu uz fokusirani trening mogao do titule svjetskog prvaka.