SLAVNI DVOSJED IZ RÜSSELSHEIMA

Opel GT (1968. – 1973.): Baby Corvette na mehanici neuništivog Opel Kadett B, užitak s 60 i 90 KS

Foto: Opel

Opel GT 1900, s atraktivnom karoserijom koju je proizvodio francuski karoserist Brissonneau & Lotz, ojačanim podvozjem modela Kadett B i CIH motorom limuzine Rekord C od 90 KS, imao je, tada, korektni temperament (11,5 s, 185 km/h)

Mnogi se i danas s nostalgijom sjećaju dvosjeda Opel GT, predstavljenog 21. listopada 1968. Izazvao je senzaciju, jer se nije očekivao tako sportski zanosan automobil sa značkom munje na nosu. A ideja je bila genijalna. Na platformu i mehaniku neuništivog Opel Kadett B nasađena je umanjena karoserija Chevrolet Corvette, s farovima na sklapanje, koju je proizvodio francuski proizvođač Brissonneau & Lotz.

Mnogi nisu vjerovali u tu formulu, a ispao je pun pogodak. Kad se pametno sklopi čista konfekcija i dizajn za kojeg mnogi i danas tvrde da je nešto najbolje što je automobilska industrija ponudila, uspjeh nije mogao izostati. Posebice uz cijenu već od 11.290 DEM. Naizgled ultimativan sportaš dužine 411, širine 158 i visine 123,5 cm, osim platforme i podvozja koristio je i osnovnu mehaniku modela Opel Kadett B.

Ulazni model Opel GT 1100 koristio je motor kakav se ugrađivao u Kadett S, s tri ležaja radilice, bregastim vratilom u bloku i 60 KS (osnovna verzija tog motora imala je 45 KS). Znatno je uvjerljiviji bio Opel GT 1900, s motorom snage 90 KS iz modela Opel Rekord C (ugrađivao se i u modele Ascona, Manta i Kadett). S 4-stupanjskim mjenjačem iz Kadetta i masu od 940 kg do stotke je ubrzavao za 11,5 s.

Zbog izvrsne aerodinamike uvjerljivija je bila najveća brzina od 185 km/h. To je tada bio gotovo sportski, jer je deset konja snažniji BMW 2002 postizao 175 km/h. Prosječna potrošnja od 8,5 litara bila je sasvim prihvatljiva Jednostavna mehanika, s krutim stražnjim mostom, nije bila podloga za vrhunske performanse. No, bio je to automobil za uživanje i lagano krstarenje u dvoje, a zbog, za tada visoke krajnje brzine, bio je u svom elementu i na autocestama.

Zbog ‘kamionskog’ podvozja i malog traga kotača (125/128 cm), najmanje su mu odgovarale zavojite ceste. Ležao je na gumama 165 HR 13, a uz prednje diskove straga su bili dovoljni bubnjevi. Tada su Opel Kadett B i Opel Rekord C bili pojam kvalitete i trajnosti, što je bila dobrodošla vrlina atraktivnog sportskog automobila.

Osnovni model sa 60 KS bio je preslab, a performanse (160 km/h, 15,5 s) neprihvatljive za ugled sportskog automobila te je krajem 1969., nakon 3573 prodanih primjerka proizvodnja obustavljena. Velik je uspjeh postigao model s 90 KS, a 1970. je uveden i jeftiniji model GT/J. Do 1973. proizvedeno je 103.463 primjerka.

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj