Volkswagen Buba, izvorno KdF Wagen, predstavljen je u organizaciji Nacističkog vodstva, pred 70.000 posjetitelja, 600 uzvanika i 150 novinara. Bio je to događaj koji će promijeniti automobilsku povijest…
U ruralnoj zoni blizu sela Fallersleben, u njemačkoj pokrajini Donja Saska, na grandioznu je pozornicu, 26. svibnja 1938. u 12:40., stupio vođa Trećeg Reicha, zloglasni Adolf Hitler, objavio početak proizvodnje ‘Narodnog automobila’, službenog naziva KdF-Wagen (Kraft durch Freude – Snaga kroz veselje), predstavljenog u limuzinskoj i cabrio verziji te utemeljenje grada specijaliziranog za proizvodnju automobila KdF Stadt (danas Wolfsburg).
Bio je to i događaj koji je promijenio povijest automobilske industrije. Kad je 17. veljače 1972. proizveden Volkswagen 1302 S, u ‘maraton-plavoj’ metalik boji, kao 15.007.034. proizvedeni primjerak, Volkswagen Buba je postala najproizvođeniji primjerak u povijesti, pretekavši Ford Model T. Od 1938. do 2003. proizvedeno je 21.529.464 primjeraka (posljednji u pogonu u meksičkog gradu Puebla).
Početkom 30-ih objavljen javni natječaj za proizvodnju njemačkog ‘Narodnog automobila’, koji je trebao imati mjesta za dvoje odraslih i troje djece, postizati 100 km/h i na 100 km trošiti sedam litara te koštati 1000 RM (Reichsmark). Na natječaj su se javili Zündapp, NSU, za kojeg je konstruirao Ferdinand Porsche. Ali, kako nijedan model, zbog prekomplicirane izvedbe, previsoke cijene i neodgovarajućih performansi nije zadovoljio, Hitler je 1933. dao izravan nalog Ferdinandu Porscheu nalog, odnosno ugovor za izgradnju ‘Narodnog automobila’.
Prvi je koncept naručiteljima (čelnicima Trećeg Reicha) predstavljen 17. siječnja 1934. te je ugovor za proizvodnju potpisan 22. lipnja 1934., a 22. veljače 1936. su na izložbenom prostoru tvrtke Daimler-Benz, na salonu u Berlinu, predstavljeni prototipovi Porsche Typ 60 V1 (limuzina) i Porsche Typ 60 V2 (kabriolet). Pokretali su se zrakom hlađenim bokserskim motorom obujma 985 ccm i snage 22 KS, što je, pomoću 4-stupanjskog mjenjača automobil aerodinamične karoserije ubrzavao do 100 km/h.
Aerodinamična silueta ipak nije bila izvorno Porscheovo djelo, uvelike se naslanjala na model Tatra 570, koju su 1931. konstruirali Hans Ledwinka i Paul Jaray. Zbog toga je Volkswagen češkoj marki, nakon dugog natezanja, 1963. platio odštetu. koncepcija koju je potpisao Ferdinand Porsche, ipak, bila znatno unaprijeđena, aerodinamički i mehanički. Zanimljivo, prvu seriju od 30 primjeraka (29 limuzina i jedan kabriolet) napravio je Daimler-Benz u pogonu Sindelfingenu te su u travnju 1937. počele testne vožnje.
Automobil se pokazao čvrst i pouzdan te su, od bitnoga samo napravljena ojačanja prednjeg ovjesa i kočnica te je poboljšano hlađenje motora pripremljena je serijska proizvodnja. Godinu i pol prije službenog predstavljanja pokrenut je, dotad u automobilskoj industriji, najopsežniji program testiranja. Potom je odlučeno da će automobil imati oznaku Volkswagen KdF (Kraft durch Freude – Snaga kroz veselje) te objavljeno da će stajati 9900 RM (današnji ekvivalent oko 5000 eura), ali nije bila predviđena prodaja za gotovinu.
Prodavale su se KdF-markice u vrijednosti 5 RM, koje su potencijalni kupci lijepili na KdF-štedne karte. Nažalost, niti jedan od 330.000 zainteresiranih, koji su uporno lijepili markice nije dobio automobil (prve su isporuke trebale krenuti sredinom 1939.), jer je počeo II. svjetski rat, te je proizvedeno 65.000 ratnih inačica za Wehrmacht (terenskih i amfibijskih).
Uspješan životni put, potpuno neočekivano, Volkswagen Buba počela je nakon II. svjetskog rata. Za to su, neočekivanom zaslužne britanske okupacijske snage, posebice bojnik Ivan Hirst.