Predsjednik američke podružnice Datsuna/Nissana prilagodio je njihove aute željama američkih, posredno i europskih kupaca
U Tokiju je 19. veljače, u dobi od 105 godina, preminuo Yutaka Katayama, uz Soichira Hondu vjerojatno najznačajniji pojedinac u transformaciji japanske automobilske industrije od autsajderskih poluproizvoda do tehnoloških predvodnika.
Rođen je kao Yutaka Asoh, te je u mladosti radio kao mornar. Često je plovio prema američkim pacifičkim lukama, a čekajući na utovar broda putovao po unutrašnjosti, upoznajući američku kulturu i običaje. Uzeo je ženino prezime, jer u njenoj porodici nije bilo muških nasljednika, a on je imao dva brata koji su nastavili lozu Asoh.
Od 1935. radio je za Nissan, a nekonvencionalne ideje često su se kosile s ukočenim korporacijskim pravilima. Osmislio je tokijski salon automobila, te čak i dizajnirao njegov prvi logo. Više-manje kako bi ga se riješili, poslali su ga 1960. u novoosnovanu američku podružnicu tvrtke, a on je do 1977. učinio Datsun najprodavanijom uvoznom markom u SAD!
Isprva su japanski automobili percipirani kao dosadni, slabi i ne baš najkvalitetniji, no to se promijenilo uz nemalo Katayaminih zasluga. On je smatrao da je vožnja automobila iskustvo analogno jahanju konja i da je poanta u rađenju modela s dobrim voznim osobinama, u kojima će vozači uživati.
Natjerao je matičnu tvrtku da isporučuje novi model 510 sa snažnijim 1.6-litarskim motorima, te angažirao Petera Brocka da mu donese uspjehe na trkaćim pistama. Osobno je instruirao ekipu koja je stvarala novi sportski model, a kada je projekt bio pred gašenjem obavezao se da će u SAD prodati čitavu planiranu godišnju produkciju.
Usto, promijenio je ime Fairlady, pod kojim je prodavan u Japanu, u oznaku projekta datsun 240Z, stvorivši legendu. I nakon umirovljenja, prije skoro 40 godina, ostao je aktivan, često dajući intervjue i pohađajući skupove ljubitelja klasičnih Datsuna. Promijenio je japanski način gledanja na automobile.
Zanimljivo:
1. Osobni pristup kupcima učinio ga je već 1970-ih vrlo poznatim u Americi.
2. Do posljednjeg trenutka ostao je posvećen ljubavi prema stvorenim automobilima.
3. Smatrao je automobile živim bićima poput konja, a ne strojevima bez duše.
4. Datsun je početkom 1970-ih bio najpoželjniji odabir za ceste i piste.
5. Vožnja do Australije iz 1958. bila mu je jedan od ranijih promotivnih pothvata.
6. 510 je legenda u SAD, otprilike na razini BMW-a 2002 ili Alfa Romeo Giulije