Ford Fiesta se gasi kako bi se u Fordovom pogonu u Valenciji stvorile mogućnosti za proizvodnju električnih automobila
Vremena za male automobile postaju sve teža. I tako, nakon 47 godina, legenda se oprašta od tržišta: Ford Fiesta. Njegova će proizvodnja biti zaustavljena nakon više od 15 milijuna vozila kako bi se napravilo mjesta za električne automobile.
Kao i razni drugi mali automobili, Fiesta je mnogima bila prvi automobil ili tema mnogih anegdota jer su je vozili mama/baka/teta/učiteljica. Ili cilj čežnje kada su u pitanju sportske XR2 ili ST verzije. Jedan od razloga uspjeha bilo je i njegovo ime: jednostavno, neposredno, veselo i lako razumljivo, ako ne i genijalno, svakako zaslužuje oznaku “dobro smišljeno”.
Baš kao i cijeli projekt. “Fiesta” je, inače, bila jedan od mnogih prijedloga, pa i “Bambi”. Henry Ford II osobno je glasovao za ime Fiesta kao posvetu novoj španjolskoj tvornici u blizini Valencije. Razvoj malog automobila čini se trivijalnim, ali sredinom 1970-ih zlatna generacija europskih malih automobila bila je tek u povojima.
Automobili kao što su Fiat 127, Autobianchi A112 i Renault 5 mogu se smatrati pionirima do 1972. Godine 1974., nakon samo 27 mjeseci razvoja, na tržište je došao Audi 50, koji je 1975. postao prvi Volkswagen Polo. I Ford je prepoznao znakove naftne krize i sklonost kupaca prema malim automobilima te je, uz cijenu milijardi, iz temelja izbacio projekt “Bobcat” iz kojeg je nastala Ford Fiesta iz 1976.
Ostalo je povijest…
Ford Fiesta (2022): peglanje sedme generacije, ukidanje 3-vratne verzije