Wilhelm Maybach (1846. – 1929.), neopjevani njemački velikan, jedna je od ključnih osoba rane povijesti automobilizma…
Zapravo, ‘prva liga’ najranije automobilske povijesti glasi: Carl Benz, Gottlieb Daimler, Wilhelm Maybach, a moglo bi i obrnuto… Desetljećima je bio Daimlerov najbliži suradnik, uvelike mentor, ali njegov je ‘učenik’ sve to lijepo iskoristio, ‘opjevao’ i ušao u povijest.
Već se u mladosti zainteresirao za motore s unutarnjim izgaranjem, a deset godina stariji Gottlieb Daimler prepoznao je njegov talent i 1865. ga uzeo za suradnika. Zajedno su radili na razvoju Otto motora i nije jednostavno reći čija je uloga bila značajnija.
Načelno se smatra kako je Maybach više pridonio samom usavršavanju četverotaktnog motora, dok je njegov mentor više radio na njegovim konkretnim primjenama. Kada su 1885. načinili prvi motocikl, upravo je Maybach bio njegov prvi vozač.
Na 3 km vožnje od Cannstatta do Untertürkheima postigao je 12 km/h. Sljedeće godine napravili su prvi automobil, godinu potom motorni čamac, a 1888. i prvu letjelicu, motorizirani balon. Kada su poželjeli svoje revolucionarne izume pretvoriti u poslovni projekt, u njega su uključili vanjske financijere, koji su gledali samo na profit, bez ikakve vizije.
Do 1893. i Maybach i Daimler bili su prisiljeni napustiti tvrtku i prepustiti prava na vlastite patente, no nastavili su s konstruktorskim radom i 1894. predstavili moderan Phoenix motor, kojeg je ipak u proizvodnju imao staviti upravo Daimler Motoren Gesellschaft.
Engleski industrijalac Frederic Simms ponudio je 350.000 maraka, no uz uvjet povratka Daimlera i Maybacha u vlastitu tvrtku. To je prihvaćeno i obojici su vraćeni vlasnički udjeli. Nakon toga je Maybach bio glavni konstruktor Daimler automobila, uključujući i revolucionarni prvi Mercedes, sve do konačnog odlaska iz DMG 1907.
No Maybach nije bio zadovoljan statusom te 23. ožujka 1909., s Ferdinandom Grafom Von Zeppelinom, u Bissingenu, osniva Maybach Motorenbau GmbH. Cilj im je bio proizvodnja motora za dirižable. Tvrtka se 1912. premješta u Friedrichshafen, a preuzima je Maybachov najstariji sin Karl.
Nakon I. svjetskog rata, kada je Njemačkoj zabranjen razvoj zrakoplovne industrije, Maybachova se tvrtka preorijentirala na proizvodnju motora za proizvođače brodova i željeznica, no nisu uspjeli u naumu da ih prodaju i automobilskim tvrtkama. Stoga su 1921. proizveli prvi kompletan automobil i ubrzo se etablirali kao vodeći njemački proizvođač luksuznih automobila
Prvi su modeli imali 6, a kasniji 12 cilindara. Proizvedeno ih je vrlo malo, jer su ih mogli priuštiti samo najimućniji, a s ponovnim pokretanjem razvoja dirižabla fokus se ionako opet prebacio na to polje. U počast tim predivnim, ali i opasnim letećim objektima i najekskluzivniji će Maybachov automobil ponijeti ime Zeppelin.
Wilhelm Maybach je bio bogat čovjek i znao voziti, no nikada nije posjedovao vlastiti automobil, radije je išao pješice ili tramvajem. Umro je 1929., prije no što svijet zapadne u novu eksploziju ludila. Tijekom II. svjetskog rata Maybach je proizvodio dizelske motor za njemačke tenkove Panther i Tiger.
Početkom novog tisućljeća tvrtka Maybach je nakratko oživljena, u počast ovom velikanu. No, pandan tvrtkama Rolls-Royce i Bentley, a Maybach je proizvodio modele 57 i 62 (jedan je imao i Željko Kerum), nije imao tržišnu budućnost, pa se 2011. gasi.
No 2015. ponovno s pokreće i postaje brend koncerna Daimler – Mercedes-Maybach, uz Mercedes-Benz i Mercedes-AMG.