Volkswagen Buba, njemački Narodni automobil, počela se proizvoditi 1938., nakon II. svjetskog rata postala je temelj za motorizaciju Njemačke, a 1972. postiže povijesni rekord
S proizvodne trake u Wolfsburgu 17. veljače 1972. sišla je Volkswagen Buba rednog broja 15.007.034., srušen 45 godina star rekord legendarnog Ford Model T i povijest automobila dobila novog vladara.
Do 2003. proizvedeno ih je ukupno 21.529.464. Kad je 1927. prestala proizvodnja kultnog američkog automobila Ford Model T, koji je od 1908. do 1927. napravljen u seriji od 15.007.033 primjerka, činilo se da takav rezultat nikada neće biti dostignut.
Ford je dotada praktički sve bazirao na jednom modelu, a uvođenjem dodatnih te sve kraći ‘životni’ ciklusi značili su da se niti jedan automobil u sljedećim desetljećima neće moći niti približiti prodajnim brojkama Limene Lize.
Ipak, rekordi postoje da bi se rušili, pa je 12. veljače 1972., s proizvodne trake u Wolfsburgu sišla Volkswagen Buba, pod rednim brojem 15.007.034. Srušen je 45 godina star rekord američkog Ford Model T i povijest automobila dobila novog bestsellera.
Kako je serijska proizvodnja modela Volkswagen Buba zapravo počela tek nakon II svjetskog rata, modelu zapravo nije trebalo ni mnogo više vremena nego tvrtki Ford da dostigne tu brojku. Zanimljivo, ne računamo li modele koji su zadržali isto ime kroz mnogo mehanički i vizualno različitih generacija, samo je još jedan automobilski dizajn u međuvremenu nadmašio Ford Model T: Fiat 124, ponajviše zbog četrdesetak godina kontinuirane produkcije modela Žiguli/Lada u Rusiji.
Volkswagen Buba se u Njemačkoj prestala proizvoditi 19. siječnja 1978., nakon ukupno 16.255.500 primjeraka, dokad su proizvedena i dodatna tri milijuna u Brazilu i Meksiku. Volkswagen Buba je ipak rekorder bez premca, kada je 30. srpnja 2003., u meksičkom gradu Puebla, s trake sišao posljednji primjerak, brojčanik se zaustavio na nevjerojatnoj brojci 21.529,464.
To je čini uvjerljivo najprodavanijim automobilom svih vremena. Premda nema dijelova koji su bili potpuno jednaki od početka do kraja produkcije, vizualno je već na prvi pogled jasno da je riječ o istom automobilu, koji je zadržao i izvornu koncepciju.
Filozofija polaganog razvoja jednog modela, koja je bila u suprotnosti s načinom razmišljanja većine drugih proizvođača, desetljećima je dobro služila tvrtki Volkswagen, ali je otprilike upravo u vrijeme dostizanja rekorda, početkom 1970., pokazala i slabosti.
Koncern se našao na rubu propasti. Srećom, naredne dvije godine predstavljeni su Volkswagen Passat i Volkswagen Golf, koji će spasiti Volkswagen, i sami se upisavši u Top 10 najprodavanijih automobilskih modela u povijesti, ali samo po imenu, zadržanom kroz mnoštvo posve nesrodnih generacija.