DOKTORE POMOZITE

Renault Clio 1.5 dCi (2006.): gasi se u leru, slabo vuče pri niskim okretajima…

Renault Clio 1.5 dCi je imao problema sa sustavom za ubrizgavanje Delphi, pa prvo treba posumnjati na sustav ubrizgavanja, potom na gubitak kompresije i turbopunjač…

PITANJE ČITATELJA

Renault Clio 1.5 dCi, 2006., 215.000 km. Motor pri niskim okretajima slabo povuče a u leru radi nemirno i gasi. Na većem opterećenju i kad se dobro zagrije, vuče solidno. Je li riječ o većem kvaru motora?

ODGOVOR DOKTORA

S obzirom na godine i kilometre te poznate probleme te serije turbodizelskog motora 2.5 dCi, najprije treba provjeriti ispravnost brizgaljki, koje možda propuštaju gorivo (potrebno je provjeriti povratni vod) ili ne ubrizgavaju potrebnu količinu goriva.

Drugi je mogući problem u visokotlačnoj pumpi goriva common-rail sustava. Važno je provjeriti tlak goriva u praznom hod, koji treba biti minimalno 260 bara, a ako je sustav u dobrom stanju, iznosi 280 do 300 bara.

Potom treba provjeriti tlakove kompresije, koji trebaju biti najmanje 27 bara da bi motor dobro radio, a optimalno stanje je kad svi cilindri na kraju drugog takta ostvaruju tlak od  30 do 32 bara. Po tome se vidi stupanj istrošenosti (pohabanosti) motora.

Ispravan turbopunjač četvrti je bitan čimbenik kvalitetnog rada dizelskog motora i  tlak na 1500/min treba biti min. 1,2 bara, a pri 2000/min min 2,0 bara. Neučinkovitost turbopunjača može biti posljedica začađenja turbinskog sklopa i EGR ventila, propusnih brtvi, neispravnih ventila te istrošenja ležajeva i gubitka osnosti vratila.

Dakle dijagnostika (provjera stanja pojedinih sklopova) pokazuje kojim redoslijedom treba stvari dovoditi u red, ali, izvjesno je da vašem automobilu treba temeljit pregled i servis. Pomoglo bi korištenje aditiva Datacol, koji će pročistiti brizgaljke i stabilizirati im rad.

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on linkedin