Volvo S40 1.9 TD je opremljen pouzdanim turbodizelašem Renault. Zavarivanje glave motora zahtjevan je i nepouzdan postupak te je bolje izmijeniti glavu motora (nabaviti rabljenu u dobrom stanju), nego je zavariti…
PITANJE ČITATELJA
Prije dvije godine kupio sam Volvo S40 1.9 dizel sa 115 KS iz 2002., koji je dosad prešao 329.000 km. Krajem ljeta u ulju se pojavila emulzija te sam otišao kod majstora.
Utvrdio je da se pomiješalo ulje i voda, jer je pukla glava motora te je bila na zavarivanju. Potom je opet došlo do miješanja ulja i vodu te je zamijenjen i uljni hladnjak te otada više nema tog problema, ali sada lupa nešto u motoru…
ODGOVOR DOKTORA
Riječ je se o kvalitetnom Renaultovom turbodizelašu, ali koji je star te prešao puno kilometara. Simptomi koje navodite nisu bezazleni, niti ih je lako otkloniti. Vjerojatno je došlo do većeg istrošenja (habanja) ili oštećenju klipnog mehanizma, zbog kojeg će trebati napraviti generalni popravak.
Zavarivanje glave motora zahtjevan je i nepouzdan postupak te je bolje izmijeniti glavu motora (nabaviti rabljenu u dobrom stanju), nego je zavariti. Bez izravnog slušanja zvuka motora teško je procijeniti o čemu se radi.
Savjetujem vam da promijenite majstora, tim više što je motor vjerojatno zreo za generalni popravak, odnosno ugradnju zamjenskog rabljenog motora u dobrom stanju.