Maserati je osnovan 1. prosinca 1914. u Bologni, no prvi su automobil proizveli tek 1926., a najveće će profite ostvariti u posljednjem desetljeću
Braća Alfieri, Carlo, Bindo, Ettore i Ernesto Maserati 1914. osnovali su mehaničarsku radionicu Officine Alfieri Maserati u Bologni. Vozili su utrke, a najznačajniji im je posao bio razvoj trkaćih modela za marku Diatto. 1926. je predstavljen i prvi trkaći automobil pod značkom Maserati. Već 1927. je tvrtka osvojila talijansko prvenstvo proizvođača, ali je Alfieri doživio tešku nesreću. Njene posljedice narušit će mu zdravlje i dovesti do prerane smrti pet godina kasnije, u dobi od samo 45 godina.
Nažalost, ostala braća su ipak posjedovala manje sposobnosti i vizije, tako da su već 1937. tvrtku prodali Adolfu Orsiju, počevši dugu priču o financijskim problemima i promjenama vlasništva, koja će obilježiti Maseratijevu povijest sve do dolaska pod kapu tvrtke Fiat. Nakon II. svjetskog rata Maserati iznenađuje modelom A6 1500 iz 1947., prvim modelom koji nije bio namijenjen utrkama. Proizveli su 59 coupea i dva kabrioleta, a kasnije je nastao dvolitarski A6G. Do 1960-ih tvrtka će se povući s utrka i posvetiti samo cestovnim modelima.
Orsi je preselio tvrtku u Modenu i usmjerio tvrtku prema cestovnim modelima, a braća su po isteku ugovora otišla, osnovavši novu tvrtku O.S.C.A. Maserati 1939. i 1940. osvaja utrku Indy 500, a 1957. Fangio s njim osvaja naslov u Formuli 1. Propali poslovi s Peronovom vladom u Argentini natjerali su Orsija na kresanje troškova povlačenjem s utrka, što će umanjiti ugled tvrtke. Premda u tom vremenu nastaju najpoznatiji modeli tvrtke, Maserati 3500 GT, Maserati Mistral, Maserati Quattroporte, Maserati Ghibli… financije su slabe i 1968. tvrtku kupuje Citroën.
Financijska sigurnost donosi nove sjajne, tehnološki sofisticirane modele poput Maserati Bora i Maserati Khamsin, no i francuska tvrtka zapada u krizu i preuzima ih Peugeot. Novi vlasnik odlučuje likvidirati Maserati, no spašava ga argentinski automobilski magnat Alejandro de Tomaso, koji 1981. predstavlja pristupačniji i masovniji, no i dalje vrlo atraktivni model Maserati Biturbo. Nažalost, problemi s kvalitetom ranih inačica Maserati Biturbo u priličnoj mjeri upropaštavaju ugled firme, koju usprkos tome 1993. kupuje Fiat.
Uz blisku tehničku suradnju s nekadašnjim konkurentom Ferrari, nastaju uspješnice poput modela Maserati 3200 GT i nezaboravni Maserati Quattroporte pete generacije, obnavlja se ugled, raste produkcija. Diskretna elegancija uvijek je odlikovala Maseratijeve modele, nisu se direktno nadmetali s razmetljivim, ekstravagantnim susjedima iz Ferrarija i Lamborghinija, nego ciljali na kupce profinjenijeg ukusa. Koža Connolly i drugi plemeniti materijali doprinose profinjenosti ambijenta u modelima Maserati, usporedivoj s najboljim engleskim markama. Maserati, danas pod kapom koncerna Stellantis stabilniji je i zdraviji nego ikada, u najavi su novi modeli i još bolja budućnost.