Luca Cordero di Montezemolo, rođen 31. kolovoza 1947. u Bologni, 90-ih je Ferrari pretvorio u jedan od najvećih i najekskluzivnijih svjetskih brendova, usadio pobjednički mentalitet u F1 momčad, a tvornicu cestovnih automobila pretvorio u službeno najpoželjnije mjesto za rad u Europi…
Premda je Luca Cordero di Montezemolo tijekom karijere vodio i druge respektabilne tvrtke, u rasponu Cinzano – Maserati – Fiat, kao i vodio organizaciju svjetskog nogometnog prvenstva 1990., njegovo ime će zauvijek ostati vezano za Ferrari.
Pripadnik jedne od najuglednijih talijanskih obitelji (prezime mu trebate pisati ili puno ‘Cordero di Montezemolo’ ili skraćeno ‘Montezemolo’, dok je najčešće upotrebljavano ‘di Montezemolo’ pogrešno), zaposlio se u tvrtki Fiat, a odande je transferiran u Ferrari, gdje ga je, prije navršenog 30. rođendana Enzo Ferrari stavio u prvi plan.
Vodio je tim Scuderia Ferrari, kad je Formulom 1 ‘žario i palio’ Niki Lauda no ubrzo je zaključeno da je potrebniji u matičnoj tvrtki, pa se vratio u Fiat i ondje ostao narednih 15 godina. Nakon što je Enzo Ferrari umro, Gianni Agnelli ga je 1991. namjestio na čelo čitave tvrtke, u tom trenutku u popriličnoj krizi. Rezultati u utrkama bili su sve slabiji, a cestovni automobili razmjerno zastarjeli i pogođeni velikim problemima s kvalitetom završne obrade.
Luca Cordero di Montezemolo je 90-ih pretvorio Ferrari u jedan od najvećih i najekskluzivnijih svjetskih brendova. Usadio je pobjednički mentalitet u F1 momčad, a tvornicu cestovnih automobila pretvorio u službeno najpoželjnije mjesto za rad u Europi.
Usto, vraćene su one kvalitete koje su Ferrari tijekom 50-ih i 60-ih i dovele na vrh, poput mehaničke izvrsnosti i izdržljivosti: Enzova je poznata izreka kako automobil prvo mora završiti utrku, kako bi mogao pobijediti. Stoga su klasični Ferrariji bili iznimno kvalitetni i izdržljivi automobili, što je koncept kojeg konkurenti poput Lotusa ili Maseratija baš i nisu znali primijeniti.
Nažalost, 70-ih i 80-ih stega je popustila, a s njom i kvaliteta, kako završne obrade, tako i osnovnih komponenti. Upravo na tom pomaku Montezemolo je napravio najveći pomak, pretvorivši Ferrari u lidera i po tom pitanju, među proizvođačima sportskih i trkaćih automobila.