Opel Astra 1.6 Turbo Hybrid Elegance je na testu portala de.motor1.com, striktno propisnom vožnjom po talijanskim gradskim i otvorenim cestama te autocestama, oduševila štedljivošću
Opel Astra 1.6 Turbo Hybrid, novi adut iz Rüsselsheima, napravljen je pod “kapom” koncerna Stellantis te je tehnološki srodnik s modelima Peugeot 308 Hybrid i DS 4 E-Tense. Elegantan hatchback C-segmenta, dugačak 4374 mm, širok 1860 mm i visok 1442 mm, prtljažnika od 422 do 1339 litara, pokreće se sinergijskim spojem turbobenzinca obujma 1598 ccm, snage 150 KS i okretnog momenta 250 Nm te elektromotora od 80 kW, koji se napaja litij-ionskom baterijom od 12,4 kWh
Opel Astra 1.6 Turbo Hybrid, naprednom turbobenzinsko-električnom motorizacijom, koja sinergijskih 180 KS pomoću 8-stupanjskog automatskog mjenjača Aisin, s hidrodinamičkim pretvaračem momenta, usmjerava na prednje kotače, pruža uvjerljive performanse – do stotke ubrzava za 7,6 sekundi i postiže najveću brzinu 225 km/h). Samo na struju može prijeći 55 km i ima statističku potrošnju goriva od samo 1,1 l/100 km (uz svakodnevno punjenje baterija i kretanje s potpuno napunjenom baterijom). Po standardu WLTP prosječno troši 6,3 l/100 km. U Njemačkoj stoji 39.100 eura.
Test portala de.motor1.com pokazuje da se u realnim uvjetima, premda većina troši više goriva nego je ocijenjeno po WLTP standardu, može trošiti i manje, ako se vozi striktno po prometnim propisima. Testni je model opremljen gumama Michelin Primacy 4 – 225/45 R17. Test je napravljen 21. listopada 2022., u Italiji od Rima do Forlija (360 km) i natrag te u gradskoj vožnji, pri vedrom, sunčanom vremenu i temperaturama od 19 do 25 Celzijevih stupnjeva.
Riječ je o dionici koja je 65 posto brza cesta (Superstrada), s ograničenjem 90 i 110 km/h, 25 posto autocesta (Autostrada), s ograničenjem 130 km/h, pet posto državne ceste, s ograničenjem 90 km/h i pet posto gradska ceste. Ukupno je prevaljeno 1190 km, prosječnom brzinom 72 km/h Putno računalo pokazalo je potrošnju goriva od 3,6 l/100 km, a uz punjenje spremnika “do čepa” na testu je izmjerena potrošnja od 3,8 l/100 km. Po propozicijama testa uzima se prosjek potrošnje goriva – 3,7 l/100 km. Spremnik goriva je 42 lire, što osigurava sljedeće dosege:.
– gradska i prigradska vožnja (mix): 5,6/100 km, doseg s punim spremnikom goriva 747 km
– autocesta (Autostrada): 6,0 l/100 km, doseg 697 km
– štedljiva vožnja: 3,3 l/100 km, doseg 1272 km
– doseg na struju: 70 km – štedljiva vožnja, 38 km (autocesta)
Tom je potrošnjom Opel Astra 1.6 Turbo Hybrid štedljivija nego Ford Kuga 2.5 Plug-in-Hybrid 2WD (3,80 l/100 km), DS 4 E-Tense 225 (4,20 l/100 km), Audi A3 Sportback 40 TFSI e (4,30 l/100 km), Renault Megane E-Tech Plug-in (4,40 l/100 km), Volvo XC40 T5 Recharge Plug-in-Hybrid (4,80 l/100 km) i Cupra Formentor VZ 1.4 e-Hybrid s 245 PS (4,95 l/100 km).
Isti pogonski motor smo nedavno testirali i u Peugeot 308 Hybrid varijanti.
Manje su, na istom testu, trošili Toyota RAV4 Plug-in-Hybrid (3,25 l/100 km), Mercedes-Benz A 250 e (3,00 l/100 km) i, posebice, Toyota Prius Plug-in-Hybrid (2,50 l/100 km).