Audi A3 druge generacije, kompakt iz Ingolstadta, kvalitetnom i solidnom izvedbom u samom je vrhu klase. Benzince 1.6 muči termostat, a dizelaše 1.9 TDI mjerač protoka zraka i zamašnjak, ako se vozi neravnim cestama, ugroženi su gumeni oslonci prednjeg ovjesa. Ostalo – pet!
Audi A3 lani je dobio izvedbu četvrte generacije, a konkretni model druge, premium verzija modela Volkswagen Golf V, zanimljiv je ‘igrač’ na tržištu rabljenih. Prvi model, prethodnik Golfa IV, predstavljen je u ljeto 1996., a ovaj o kojemu pišemo, na proljeće 2003. Dakle, sve ono dobro što ima Golf, u ovom je modelu za nijansu bolje.
Audi A3 druge generacije, serije 8P, prvi je model koncerna Volkswagen napravljen na modularnoj platformi za poprečno ugrađen motor MQB, na kojoj je poslije napravljeno dvadesetak modela Audi, Volkswagen, Seat i Škoda. Dakle, kad je ovaj model u pitanju, sve bitno je kao u rođaku iz Wolfsburga, Golfu Petici.
Kod rabljenih sve bitno počinje s limarijom, a ona je kod ovog Audi A3 izvrsna. Visoku ocjenu zaslužuje i cjelokupna izvedba, po kojoj ovaj model odskače od većine konkurenata. Zbog visokog rizika krađe temeljito provjerite dokumente, a nakon kupnje preporučljivo je ugraditi mehaničku blokadu mjenjača, pogotovo kod tržišno zanimljivih modela posljednjih serija.
Najviše modela koji se nude opremljeno je turbodizelašem 1.9 TDI (pumpa-brizgaljka). Radi se o izvrsnom motoru, što ipak ne znači da su takvi i najisplativiji. Naime, u prosjeku su dvije tisuće eura skuplji od usporedivih benzinaca, i to u pravilu sa znatno većom kilometražom. Nerijetko se prodaju primjerci s vraćenom kilometražom te je lako naletjeti na ‘mačka u vreći’.
A održavanje niti jednog premium automobila nije jeftino. Inače, radi se o izvrsnom motoru, kojemu su osjetljivi sklopovi mjerač protoka zraka i zamašnjak s dvije mase. No još je važnije znati – 1.9 TDI sa 105 KS znatno je pouzdaniji od 2.0 TDI sa 140 KS. Ima jedno bregasto vratilo i osam ventila, a snažniji je 16V, DOHC, što nije dobra kombinacija sa sustavom pumpa-brizgaljka.
Ide više nego dobro, a troši osjetno manje od snažnijeg, i goriva i ulja. Zbog toga se rabljeni 1.9 TDI više isplati od 2.0 TDI, čak i ako se nude po istoj cijeni. Ako ne maštate da ćete se obogatiti niskom potrošnjom dizelaša, dobar je izbor osnovni benzinac 1.6 sa 102 KS. Također ima jedno bregasto vratilo i osam ventila, što po definiciji znači veću pouzdanost (manje potencijalnih mjesta kvara).
Radi uglađeno i dobro vuče, ali potrošnja mu nije vrlina. Ima pet stupnjeva (kao i 1.9 TDI, a snažniji imaju šest), a problem je i u kratkom krajnjem prijenosu. Zbog toga je temperamentniji, ali iznad 120 km/h postaje bučan i rastrošan. Ali, ako ga se vozi umjereno, može se računati na prosjek od osam litara, što je za takav auto OK. Inače ide iznad deset.
Najpreporučljiviji su modeli 1.6 TDI sa 105 KS iz posljednjih serija, koji su prešli na ubrizgavanje common-rail. Podvozje je čvrsto i izdržljivo, ali je preporučljiv pregled spona i gumenih oslonaca, posebice kod primjeraka sa sportskim naplacima. Ako kupujete ovakav Audi A3, ili Volkswagen Golf V ili VI, treba provjeriti gumene oslonce prednjih poprečnih ramena. Jednostavno, loše su dimenzionirani.
Srećom, znatno skuplji kuglasti zglobovi nisu problem, kao kod veće ‘braće’ Audi A4 i Audi A6, što je naslijeđe i, još uvijek popularnih limuzina Volkswagen Passat B5 i Volkswagen Passat B5.5. Solidnost kompakta brenda Audi vidi se i po besprijekorno izrađenoj unutrašnjosti, s naglašeno kvalitetnim materijalima. I kod starijih primjeraka sve je tip-top, čvrsto i utegnuto.
Kod novijih modela na tržištu ima i verzija s automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i šest ili sedam stupnjeva. U pravilu se radi o snažnijim izvedbama, kod kojih se nije preporučljivo zalijetati s kupnjom, jer se takvi skupi mjenjači, ako otkažu, ne popravljaju, nego mijenjaju.
Najneugodniji problem modela proizvedenih do 2005. bili su kompresor i isparivač klima uređaja. Premda je unutrašnjost napravljena po premium standardima, nakon duže vožnje lošijim cestama može se pojaviti škriputanje plastike, Najviše skupih problema bilo je s brizgaljkama Siemens turbodizelaša 2.0 TDI sa 140 KS, proizvedenih od 2003. do 2005.
Kod dvolitrenih turbodizelskih motora proizvedenih do 2005., zbog pretankih stijenki između otvora za sklop pumpa-brizgaljka i sjedišta ventila, u slučajevima većeg opterećenja je dolazilo do deformiranja, a ponekad i pucanja stijenki. To se u pravili događalo oko 100.000 km.
Kao i kod modela Volkswagen Golf V, Škoda Octavia II i Seat Leon, stražnji gumeni oslonci prednjih trokutastih ramena traju oko 80.000 km, pogotovo ako se vozi po lošim cestama. Čvrsta i solidna karoserija zaslužuje najvišu ocjenu. Audi A3 je čvrst kao da je isklesan iz granita, a tragova hrđe nema ni na modelima prve serije.
Audu A3 iz 2003. najviše problna ima s benzinskim motorima 1.6, bilo je problema s ventilatorom rashladnog sustava i termostatom, a na modelima Quattro (4×4) i s propuštanjem cijevi hidrauličkog sustava kočnica na stražnjem lijevom kotaču. Na modelima s TDI motorima, proizvedenim između ožujka i rujna 2003., bilo je reklamacija na propuštanje goriva na sklopovima pumpa-brizgaljka i otkazivanje brizgaljki (uglavnom na 2.0 TDI).
Kod dizelskih motora vlasnici su se često žalili na otkazivanje zamašnjaka podijeljene mase, ponekad i na turbopunjače Garrett, a na modelima iz 2005. bilo je problema sa zračnim jastucima, koji su preventivno promijenjeni.