TESTIRALI SMO

Renault Rafale E-Tech Hybrid 200 Esprit Alpine, sjajan Francuz!

Foto: Nikola Jurković

Renault Rafale je velika novost u bogatoj SUV ponudi marke. Nakon dobrog početka modela Austral, sad stiže još atraktivniji model u E-Tech filozofiji…

Captur, Megane Conquest, Austral, Espace, a nastavak niza nam donosi u bogatoj SUV ponudi – Symbioz i Rafale. Renault je puno toga stavio na povišen nastup. Kupci to traže, kupci će to onda i dobit. Dizajnerski su jako privlačni, tehnološki jako napredni i baš zato skidamo kapu Francuzima. S nekim detaljima baš su posebno pogodili…

Rafale iz svakog kutka izgleda moćno, kao neki “francuski Urus”… (Foto: Nikola Jurković)

Renault Rafale novi dodatak SUV ponudi je nešto između modela Australa i Espace, ali sve skupa zapakirano u jednu prekrasnu coupe siluetu. Nakon što je Peugeot 408 napravio pravi wow efekt, sad je Renault isto ponovio. I ono najbolje, ovaj model osvaja već kroz slike i kataloge, ali uživo baš posebno ostavlja dojam. Izgleda veliko, a to potvrđuje 4710 mm.

Model kojem naziv zvuči tako moćno zapravo je dobio ime prema trkaćem zrakoplovu Caudron C.430 Rafale iz 1934. godine s Renault motorom. Puno simbolike, a nekako vjerujemo da će i trenutni Rafale obilježiti jednu lijepu eru proizvođača. No, ostavljamo sentimentalnost i providnost za neki drugi put, idemo u analizu…

Renault Rafale je najbolji model marke?
Definitivno se slažemo. Rafale u tako dojmljivom nastupu donosi najbolje od Renault tehnologija. Nema puno boja u opciji, ali onih 6 dostupnih, uz dvobojne kombinacije odlično idu uz Rafale. Detalj koji će mnoge baciti u trans je zatamnjujući panoramski krov Solarbay.


Solarbay je rezultat zajedničkog razvoja Renault Grupe i Saint-Gobain (Foto: Nikola Jurković)

Nova generacija panorame površine 1 m² zatamnjuje se ili posvjetljuje na zahtjev. Podesite razinu svjetlosti i termalnu udobnost pomoću gumba na gornjoj konzoli ili glasovnom naredbom putem Google Assistanta. Potpuno se zatamnjuje kada je vozilo zaključano kako bi unutrašnjost ostala na optimalnoj temperaturi. Kada se vratite, automatski se vraća na prethodnu postavku.

Još jedan sjajna openR link izvedba?
Baš tako, openR link nam se dopao zbog ozbiljno dobre grafike, ali iskreno, najviše nas je zaludio dostupnim ‘Google’ uslugama.  Isto tako prikaz slike s kamere možemo usporediti s onom kakvu Mercedes-Benz svojim vlasnicima plasira. Dakle, prvoklasna kvaliteta.

Jako nam se dopada pravac kojim Renault vozi, kad su u pitanju izbor materijala, kvaliteta izrade… (Foto: Nikola Jurković)

Prostranost i funkcionalnost?
Velike proporcije vozila isto se odražavaju i kroz unutrašnjost. Ovo je model koji donosi najviše komocije uz Renault Espace. Bilo da ste naprijed, a o tome ne trebamo ni pričati ili pogotovo straga. U svakoj vožnji, u svakom putovanju ćete uživati. Coupe linija donosi i poštenu formu prtljažnika od 500 litara. Ono što je potpisniku ovih redaka zasmetalo je pozicioniranost središnjeg naslona i plastike koja razvoja pretince. U tom smislu lakat nije odobrio ergonomiju. Zato uvijek prije svake kupnje vozila, dobro se pozicionirajte i nađite svoju idealnu poziciju, pa dalje tražite pluseve i minuse vašeg budućeg vozila…

Pristojnih 500 litara, dovoljno za more, za skijanje… (Foto: Nikola Jurković)

Vozne osobine uz 4Control?
Kako samo uvjerljivo skreće Rafale. Ovo je gušt voziti. Pri niskoj brzini, 4Control Advanced usmjerava zakretanje stražnjih kotača do 5° u smjeru suprotnom od smjera prednjih kotača, za krug okretanja usporediv s krugom gradskog vozila. Pri brzinama iznad 50 km/h stražnji kotači zakreću se do 1° i poboljšavaju stabilnost vozila. Ovo je opcija koja u nekim situacijama baš olakšava život.

Udobnost na 20 colnim kotačima?
Francuska udobnost živi i u Rafaleu. Ugodan ambijent interijera donosi jako dobru izoliranost zvukova izvana. Sjedala sa svjetlećim logom Esprit Alpine izuzetno su udobna. Što se tiče ove dimenzije kotača (245/45 R20) s Castellet naplatcima, odlično se uklapaju u sam izgled vozila. Impresivno zvuči da u opciji stoji i 21 colni Chicane naplatak. U praksi neravnine i uspornici odlično se upijaju pogotovo u Comfort načinu vožnje…

Castellet naplatci od 20 cola, ovakve dimenzije su postale standard (Foto: Nikola Jurković)

Auto mi je savršen, ali taj mali motor mi je upitnik?
Istina, prava šteta je zapravo da Renault nije ubacio neki obujmom veći motor, uz ovako slične performanse. Veliki novci su u igri i jasno je da ljudima u prvi plan upada maleni motor i tri cilindra. Sve je to na kraju psihološke naravi, jer u praksi Rafale vozi uvjerljivo. Do 100 km/h ubrzava za nešto više od 8 sekundi. E-Tech pogonski sklop dobro surađuje sa benzincem i u gradu donosi blaženi mir i tišinu struje…

Potrošački ‘eko’ 200 KS stvarno tako malo troši?
Da, Rafale se na našem testu vozio na 6,2 litre potrošnje. A tjedan nam je izgledao – grad i samo grad. Nekako vjerujemo da bi još koji decilitar mogli biti bolji, da smo se više trudili.

Renault Rafale u našem vlasništvu?
Ne bi imali ništa protiv. Ovaj automobil stvara trenutni i vjerujemo na dulje staze dojam. Ugodan je za voziti i prati sve moderne trendove. Rafale se pozicionira na vrh piramide i to jasno uvjetuje cijenu. Ona starta od 44.990 eura. Toliko stoji ulaznica za jedan pravi pravi frajerski hibrid.

POGON
Motor: hibrid, benzinski motor, 3 cilindra, 12 ventila, HR12
Ugradnja: sprijeda poprečno
Obujam: 1199 ccm
Snaga benzinskog motora: 130 KS pri 4.500 o/min
Provrt x hod
: 75,5 x 89,3 mm
Kompresija: 8,0 : 1
Ukupan moment: 330 Nm
Snaga elektromotora: 68 KS
Baterija: Litij-ionska (2 kWh, 400V)
Kombinirana snaga
: 200 KS
Moment: benzinski motor (205 Nm), elektromotor 255 Nm
Mjenjač: automatski,  E-TECH multi-mode
Pogon: prednji

KAROSERIJA
Izvedba: crossover, D-segment, 5V
Dimenzije: 4710 x 1860 x 1610 mm
Međuosni razmak: 2667 mm
Cd: 0,30
Krug okretanja: 11,6 m (10,4 m sa 4Control)
Masa/nosivost: 1660 kg / 633 kg
Prtljažnik: 500 / 1455 L
Spremnik: 55 litara
EuroNCAP: 5 zvjezdica

PODVOZJE
Ovjes: MacPherson – neovisno djeljiv ovjes / MultiLink
Kočnice: samov. diskovi 350×30 mm / puni diskovi 330×16 mm
Ručna: električna
Naplaci: aluminijski
Gume: 245/45 R20

PERFORMANSE
Brzina: 180 km/h
0-100 km/h: 8,9 s
Na testu: 7,3 l/100 km
CO2: 102 g/km

CIJENA
Testni model: 51.800
Osnovni benzinski model: 44.990 € (E-Tech full hybrid 200)

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Podijeli na:

Preporučeni sadržaj

Ponosno objavljujemo suradnju HAK-a & Osiguraj.me
Član ste HAK-a? Pokupite ekskluzivan dodatni popust od 12%. Kliknite odmah!
Sudjelovali ste ili skrivili prometnu nesreću? Smanjite financijsku štetu uz ovih 10 savjeta!