7. ožujka 1947. rođen Walter Röhrl njemački reli vozač, dvostruki svjetski prvak

Sve dok se nije pojavio Sébastien Loeb, u većini anketa o najvećem reli vozaču svih vremena, barem u kontinentalnoj Europi, na prvom bi mjestu bio Walter Röhrl…

Ovaj je Bavarac, rođen 7. ožujka 1947. u Regensburgu, u karijeri je pobijedio na razmjerno skromnih 14 relija i osvojio dvije titule svjetskog prvaka, no jedinstven stil, sposobnost dominacije i u slabijim automobilima, kao i uspjesi u prelaženju iz momčadi u momčad, priskrbili su mu reputaciju najvećeg.

Niki Lauda, koji nije bio sklon bezrazložnim pohvalama, nazivao ga je ‘genijem na kotačima’, što dovoljno govori o njegovoj veličini. Fascinantno, Röhrl se u svijet utrka upao kasno i slučajno. Kao 18-godišnjak dobio je posao vozača, prelazio velike kilometraže, a paralelno postaje instruktor skijanja.

Kombinacija sklonosti prema brzini, neophodnoj za skijaša, sa svakodnevno voženom kilometražom navela je neke prijatelje da pomisle kako bi Röhrl mogao biti solidan reli vozač, pa je u dobi od 21 godine odvezao prvi reli, usprkos velikom protivljenju majke, nakon što mu je stariji brat poginuo u prometnoj nesreći.

U drugom dijelu 70-ih i prvom 80-ih Röhrl je bio tvornički vozač timova Fiat, Opel, Lancia i Audi. Zanimljivo, sa svakim je po jednom osvojio reli Monte Carlo. Do titule svjetskog prvaka prvi je put došao vozeći Fiat 131 Abarth 1980., no ona koju je dvije godine kasnije osvojio za upravljačem uspješnog modela Opel Ascona 400 bila je ključni trenutak u cementiranju legende.

Ne samo da je taj automobil bio inferioran moćnom Audi Quattro, nego i nekolicini drugih konkurenata sa stražnjim pogonom, pa ipak su Röhrlova konzistentnost i umijeće donijeli naslov. Kasnije je, nakon povlačenja iz svijeta relija, gotovo jednak ugled stekao kao majstor kultne staze Nürburgring, što kroz utrkivanje ondje, što kroz rad kao testni vozač za Porsche.

Povremeno je nastupao i drugdje, pobjeđujući u svjetskom prvenstvu prototipova, DTM i američkim serijama IMSA i TransAm, kao i u usponu na Pikes Peak. Usto, uzrastom od 1,96 m iznimka je među mahom vrlo niskim vozačima utrka i relija.

Sretan 74. rođendan legendo relija!

Komentari