POKUSNI KUNIĆI ZA FIAT

Autobianchi (1955. – 1995.): nekadašnji talijanski proizvođač automobila, predložaka za Fiat

Autobianchi je na našem tržištu poznata po modelu Autobianchi A112 (1969. – 1986.), atraktivnom i solidnom ‘pokusnom kuniću’ za Fiat 127, utemeljena je 1955., zajedničkim ulaganjem tvrtki Bianchi, Pirelli i Fiat

Autobianchi je zaslužan za tehnološki napredak i novu generaciju modela Fiat, koji su krajem 60-ih dobili prednji pogon i poprečno postavljen motor. Prvi model bio je Autobianchi Bianchina (nazvana po prvom automobilu kojeg je 189.9 napravio Edoard Bianchi). Napravljen je po koncepciji modela Fiat Nuova 500, a bio je prostraniji, imao je nešto veći prtljažnik i kompletniju opremu.

Potom je, 1963., na temeljima modela Fiat 600 (po njemu je napravljena Zastava 750) napravljen model Autobianchi Stellina, s karoserijom od fiberglasa. No, pravi je iskorak napravljen modelom Primula, koji se proizvodio od 1964. do 1970. Po prvi je put upotrebljena koncepcija s motorom ugrađenim poprijeko sprijeda i prednjim pogonom. Iako su motor i mjenjač napravljeni u sklopu, mjenjač je imao odvojeno podmazivanje, s hipoidnim uljem (Peugeot 204 i Mini su koristili isto ulje).

Ta je koncepcija bila prethodnica za uspješne modele Fiat 128 i Fiat 127, Europske automobile 1970. i 1972. godine, a po njima su napravljeni Zastava 101 i Yugo 45. Jedino staro na Primuli bio je četverocilindraš obujma 1221 ccm, s tri ležaja radilice i bregastim vratilom u bloku, izvorno iz modela Fiat 1100. Imao je 58 KS, a u verziji Coupe – 65 KS. Naknadno je ugrađen suvremeniji motor obujma 1197 ccm, sa 60 KS, iz modela Fiat 124.

Uslijedio je jedini veći model, neuspješni Autobianchi A111, koji se proizvodio od 1969. do 1972. i predstavljen je nekoliko mjeseci prije modela Fiat 128. Autobianchi je od sedamdesetih ostao samo na modelu Autobianchi A112, koji se proizvodio u verzijama s 903 ccm s 47 KS, 965 ccm s 58 KS i u najsnažnijoj verziji Abarth, s 1050 ccm i 70 KS.

Nakon što je 1985. Fiat kupio Autobianchi, taj je model postao Lancia A112, no prije toga se proslavio kao prvi talijanski automobil bez Fiatove značke proizveden u više od milijun primjeraka. Posljednji model, razvijen pod nazivom Autobianchi, bio je Y10, koji 1985. uvodi motor 1000 FIRE. Taj se motor, potom, do 2002. ugrađivao i u Fiat Uno.

Od 1989. Autobianchi potpuno nestaje kao marka svugdje osim u Italiji, Autobianchi Y10 postaje Lancia Y10 a i ondje se gasi šest godina potom.

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj