Peter John Collins je 1956. na stazi Monza, na posljednjoj, odlučujućoj utrci prvenstva Formule 1, bio vodeći kad je legendarni Fangio morao odustati zbog kvara te mu je, uz pobjedu, mogao oduzeti i titulu svjetskog prvaka…
Foto: Mercedes-Benz
Peter Collins je postupio nesebično. Kad je tijekom zaustavljanja zbog promjene guma uočio Maestra kako tužno stoji kraj svog pokvarenog bolida, izašao je iz kokpita i pustio ga da dovrši utrku, potvrđujući obranu naslova. Collins je sve prepustio El Maestru i zaradio titulu ‘Kralja fairplaya’…
A preostali Ferrarijev vozač Luigi Musso nešto ranije negativno odgovorio na prijedlog momčadi da pusti Fangia u svoj bolid. ‘Ne bih bio ponosan da sam pobijedio Fangia zbog njegove loše sreće’, kasnije je izjavio Collins.
– Imam samo 25 godina i dovoljno vremena da svojom zaslugom osvojim prvenstvo. Fangio ga je ionako zaslužio ove sezone.’ Nažalost, bio je u krivu, poginut će ni dvije godine nakon toga, 3. kolovoza 1958., nikada ne postavši svjetski u Formuli 1. Samo u fair playu.
Peter Collins rođen je 6. studenoga 1931. u engleskom Kidderminsteru. U dobi od 16 godina izbačen je iz škole, kad su ga uhvatili u markiranju, tijekom kojeg je vozio autiće u luna parku. Počeo je pomagati ocu u automehaničarskoj radionici i voziti utrke, sada pravih automobila.
Njegov talent uočili su ljudi iz tima Aston Martin i dali mu priliku u trkama sportskih automobila, gdje je bio vrlo uspješan. U Formuli 1 je isprva imao manje sreće, nastupajući za HWM, Vanwall i Maserati, no to se promijenilo kada ga je Enzo Ferrari 1956. pozvao u tim Ferrari.
Već u prvoj punoj sezoni pobijedio je na dvije utrke i došao nadomak naslovu, a dodao im je treću na svojoj domaćoj Velikoj nagradi 1958. Peter Collins je poginuo 3. kolovoza 1958. na stazi Nürburgring, kada mu je bolid proklizao i kotačima zakačio jarak pored staze, lansirajući nesretnog Engleza među drveće.
Bilo je to samo dva mjeseca nakon smrti Luigija Mussa, dok će treća zvijezda tima Ferrari i dobar Collinsov prijatelj Mike Hawthorn, osvojiti naslov, povući se iz utrka i poginuti u prometnoj nesreći početkom sljedeće godine. Bila su to opasna vremena.