Rikky von Opel, zasad jedini lihtenštajnski vozač Formule 1, rođen 14. listopada 1947.

Praunuk Adama Opela, osnivačka tvrtke, rođen u New Yorku, a državljanin Lihtenštajna, prve uspjehe postiže u Formuli Ford pod pseudonimom Antonio Bronco, u Formuli 1 je za Ensign i Brabham odvozio 14 utrka, bez bodova, dvaput završio deveti…

Pojmove Opel i Formula 1 gotovo nikada ne izgovaramo u istoj rečenici, bivša njemačka podružnica koncerna General Motors (od 2017. u vlasništvu PSA), okušavala se u nekim drugim vidovima sporta, no nikada u najprestižnijoj kategoriji.

Jedan je Opel ipak nastupao ondje, kraće vrijeme i bez pretjeranih uspjeha i to ni manje ni više nego praunuk Adama Opela, osnivačka tvrtke, Rikky von Opel, rođen 14. listopada 1947. u New Yorku.

Izravni je nasljednik obiteljskog imetka (dugo već nemaju veze s tvornicom automobila), državljanin Lihtenštajna, ujedno i jedini predstavnik te zemlje u povijesti Formule 1. Nakon značajnih uspjeha pod pseudonimom Antonio Bronco u Formuli Ford, od početka 1970-ih odlučio je ipak nastupati pod pravim imenom.

Opelov se put prema Formuli 1 otvorio poznanstvom i prijateljstvom s britanskim konstruktorom Mo Nunnom. Nakon uspješne zajedničke sezone u Formuli 3, Rikky je investirao u Nunnov projekt bolida serije Formula 1, koji se pojavio na stazi sredinom 1973., kao momčad Ensign.

Nekoliko impresivnih kvalifikacijskih nastupa pokazali su solidan talent, no neiskustvo i vozača i momčadi platili su danak nedostatkom rezultata. Početkom sljedeće sezone Opel se povukao, poklonivši svoj udio u momčadi Nunnu.

Ensign će tavoriti na dnu poretka sve do 1982., a sam Mo Nunn kasnije ipak iskusiti znatno veći uspjeh na Indy utrkama. Rikky je platio i odvezao nekoliko utrka za Brabham, dvaput završio utrke kao deveti, no nije se doimao toliko dobro kao u timu Ensign.

U dobi od samo 27 godina prestao je voziti, posvetivši se obitelji i poslu.


Komentari

loading...