Bentley Turbo R (1985. – 1997.) pokretao se turbobenzincemo 6.75 V8 snage 300 KS, s 3-stupanjskim automatskim mjenjačem GM, luksuznoj je limuzini dugačkoj 527 cm, mase 2,4 tone, osiguravao izvrsne performanse (217 km/h, 8,4 s), uz potrošnju 25 litara i sportsko ležanje. Do 1997. proizvedeno ih je čak 7230…
Malo je tko od vanjskih promatrača početkom 80-ih davao šanse brendu Bentley za dugoročno preživljavanje. ‘Tihi sportski automobili’ odavno su prestali imati ma kakve dodirne točke sa sportom.
Legendarna tvrtka, koja se proslavila pobjedama na kultnom natjecanju 24 sata Le Mansa, ali i sjajnom Bentley Continental R iz 50-ih odavno je nudila samo modele identične luksuznim limuzinama Rolls-Royce.
Osim maske nije bilo nikakvih razlika i nikakve privlačnosti za vozače željne imalo direktnijeg upravljanja i sportskije vožnje. Produkcija tvtke Bentleya bila je desetak puta nego što je proizvodio Rolls-Royce te se očekivalo skoro gašenje brenda.
Ranih 80-ih došlo je do stanovitog pomaka uvođenjem turbopunjača u modelu Mulsanne, no povećanje snage i krajnje brzine nije bilo popraćeno nikakvim drugim modifikacijama ovjesa, pa je automobil dobio podijeljene ocjene, a kvaliteta izrade bila je na povijesnom dnu.
Kad se već činilo da nema spasa, inženjer Mike Dunn dobio je zeleno svjetlo za radikalnu izmjenu ovjesa i 1985. je predstavljen rezultat toga, nevjerojatni model Turbo R. Oznaka R označavala je englesku riječ ‘roadholding’, koju bismo ovom prilikom opravdano mogli doslovno prevesti kao ‘držanje ceste’.
Masom od 2,4 tone, dobrano duži od pet metara i s 300 KS pod velikom haubom nitko nije očekivao konkurenciju za Lotus ili Ferrari, no Turbo R stvarno je dobro i kompetitivno ležao na cesti i privukao Bentleyu novu, mlađu klijentelu.
Legendarni V12, obujma 6750 ccm, turbopunjačem je nabijen na tada respektabilnih 300 KS te je s GM-ovim 3-stupanjskim (!) automatskim mjenjačem omogućavao ubrzanje do stotke za 8,4 s i najveću brzinu 217 km/h. Za gabarite i masu bio je bio je vrlo upravljiv i stabilan. Prosječno je trošio 25 litara na 100 km. U toj klasi – ‘who cares…’
Do 1997. proizvedeno ih je čak 7230 i nitko više nije govorio o gašenju brenda. Naprotiv, Bentley je postao poznat i novijim generacijama te će čak i novi vlasnik, Volkswagen, odlučiti zadržati njega, a sestrinski brend Rolls-Royce prepustiti bavarskom koncernu BMW, smatrajući da Bentley ima više tržišnog potencijala.