Sportski automobil visokih performansi koji je legalan na cesti u potpunosti koristi tehnologiju i koncepte iz motosporta, upoznajte novi 911 GT3 RS…
Osnova za značajno povećanje performansi je koncept središnjeg hladnjaka – ideja koja je prvi put korištena u pobjedniku klase Le Mans 911 RSR, a zatim u 911 GT3 R. Umjesto rasporeda s tri hladnjaka viđenog u prethodnim automobilima, novi 911 GT3 RS oslanja se na veliki, zakošeni središnji hladnjak u nosu automobila, smješten na mjestu gdje se nalazi prtljažni prostor na drugim modelima 911. To je omogućilo korištenje prostora oslobođenog na bokovima za integraciju aktivnih aerodinamičkih elemenata.
Kontinuirano podesivi elementi krila sprijeda i na dvodijelnom stražnjem krilu, u kombinaciji s nizom drugih aerodinamičkih mjera, daju 409 kg ukupne potisne sile pri 200 km/h. To znači da novi 911 GT3 RS generira dvostruko više potiska od svog prethodnika 991.2 generacije i tri puta više od trenutnog 911 GT3. Pri 285 km/h ukupna potisna sila iznosi 8600 N.
Sustav za smanjenje otpora (DRS) po prvi je put ugrađen u serijski Porsche. Za postizanje niskog otpora i veće brzine na ravnim dijelovima staze, DRS omogućuje da se krila spljošte pritiskom na gumb, unutar određenog radnog raspona. Funkcija zračne kočnice aktivira se tijekom kočenja u nuždi pri velikim brzinama: elementi krila sprijeda i straga postavljeni su na maksimum, stvarajući aerodinamički učinak usporavanja koji značajno podupire kočnice kotača.
Izgled novog 911 GT3 RS karakterizira veliki broj funkcionalnih aerodinamičkih elemenata. Najistaknutija značajka sportskog automobila GT je stražnje krilo s labuđim vratom, koje je znatno veće u svim dimenzijama. Stražnje krilo sastoji se od fiksnog glavnog krila i gornjeg, hidraulički podesivog elementa krila.
4,0-litreni motor dodatno je optimiziran u usporedbi s 911 GT3. Povećanje snage na 386 kW (525 PS) postignuto je prvenstveno novim bregastim vratilima. Porsche Doppelkupplung sa sedam stupnjeva prijenosa (PDK) ima kraći ukupni prijenosni omjer od 911 GT3. Usisnici zraka na podvozju osiguravaju da mjenjač može izdržati čak i ekstremna opterećenja tijekom česte uporabe na stazi. 911 GT3 RS od nula do 100 km/h ubrzava za 3,2 sekunde i postiže najveću brzinu od 296 km/h u sedmom stupnju prijenosa.
Na prednjoj osovini koriste se aluminijske monoblok kočnice s fiksnim čeljustima sa po šest klipova i kočionim diskovima promjera 408 mm. U usporedbi s 911 GT3, promjeri klipova povećani su s 30 na 32 mm. Osim toga, debljina diskova je povećana sa 34 na 36 mm. Stražnja osovina i dalje je opremljena kočionim diskovima od 380 mm i kočnicama s četiri klipa i fiksnim čeljustima.
Opcijski dostupne Porsche keramičke kompozitne kočnice (PCCB) imaju diskove od 410 mm na prednjoj osovini i diskove od 390 mm na stražnjoj osovini. Novi 911 GT3 RS standardno dolazi s kovanim kotačima sa središnjim zaključavanjem od lake legure. Cestovne sportske gume dimenzija 275/35 R 20 sprijeda i 335/30 R21 straga osiguravaju visoku razinu mehaničkog prianjanja. Svaka čast svima, ali kralj je tu i njegova vladavina se nastavlja…
Foto: Porsche