Sve zbog puno oštrijih propisa o emisijama, a emisije dušikovih oksida u novim modelima dramatično su pale
Nakon što je Euro 6d Temp standard uveden 2017., dizelski motori nisu više bile ‘crne ovce’ na tržištu. Komisija Europske unije iz godine u godinu postavlja sve strože granice po pitanju emisije CO2. Još uvijek se svi nerado prisjete slučaja ‘Dieselgate’ i osuda sa svih strana. Nakon toga se sve bitno promijenilo.
Kako piše uvijek vrijedna ekipa Revije HAK, takve teme su i danas vruća tema u njemačkim medijima, pa njemački stručnjak Hans-Georg Marmit, iz organizacije KÜS donosi zanimljiv komentar..
Zahvaljujući strožim standardima o emisiji, kao što je Euro 6d Temp standard uveden 2017. godine, emisije dušikovih oksida u novim modelima dramatično su pale. Baš zbog RDE (Real Driving Emissions / Mjerenja stvarne potrošnje) metodi mjerenja koja je uvedena prije nekoliko godina, kupci također mogu biti sigurni da će vozila praktički udovoljiti ovim malim vrijednostima. Stroga mjerenja ispušnih plinova čak su pokazala da je zrak koji izlazi iz ispušnih plinova najsuvremenijeg dizela manje zagađen od zraka koji je prethodno usisan – rekao je Marmit u izjavi njemačkim medijima.
Dizelski motori bit će još dugo na udaru, ali isto tako treba reći kako proizvođači ulažu velike novce u razvoj, ali i ostvaruju za sada odlične rezultate. Najbolji primjer je upravo Volkswagen, koji je u 2.0 TDI motor uveo dvostupanjski sustav pročišćavanja ispušnih plinova. U sustav se dvaput ubrizgava AdBlue, tekućina koja reducira emisije dušikovih oksida. Je li to dovoljno? To će sigurno pokazati nove analize emisija štetnih plinova.
Izvor: Revija HAK