Mercedes-Benz C-klase (W204): najvećom pouzdanošću u D-segmentu potvrđuje ugled Trokrake zvijezde te je jedan od najisplativijih premium modela svoje generacije…
Ako vam netko ponudi premium auto s više od 300.000 km, nemojte a priori okrenuti glavu. Velika kilometraža može biti jamstvo da nije vraćena. Sjećam se kupca koji je 2007. uvezao BMW 528i s deklariranih 176.000 km. Naš je ovlašteni servis utvrdio 759.000 km! Važno je, dakle, kupiti od provjerene tvrtke ili osobe, s uredno ispunjenom servisnom knjižicom. Više od 300.000 km jamči da nema muljanja – ako se vraća, ide se na ‘sto i nešto’! Kad je Mercedes-Benz C-klase u pitanju, nisu rijetki s više od pola milijuna kilometara, kod kojih nije bilo većih zahvata, naravno ako su propisno održavani.
Prvi Mercedes-Benz C-klase (W202) stigao je sredinom 1993., naslijedivši model Mercedes-Benz 190. Drugi (W203) proizvodila se od sredine 2000. do kraja 2007., kad je predstavljena W204 (testni model), koja je trajala do početka 2014. Po statistikama njemačkog TÜV-a za 2013. Mercedes-Benz C je najpouzdaniji model srednje klase, a slično pokazuju ADAC i Dekra. Na ukupnom je šestom mjestu među 121 autom (iza Toyote Prius, Mazde 2, Toyote Auris, Toyote Verso i Smarta ForTwo). U klasi slijede 15. Toyota Auris, 22. Audi A4, 29. BMW 3, 45. Opel Vectra, 67. Volkswagen Passat, 80. Honda Accord, 85. Škoda Superb, 110. Alfa Romeo 159, 111. Citroën C5, 116. Peugeot 407 i 119. Renault Laguna.
To odgovara rejtingu Trokrake zvijezde, za kojeg mnogi vole kazati da je nagrizen. No, kupnja rabljenih Mercedesa, pogotovo od nepoznate osobe i u inozemstvu, krije zamke. U ovlaštenom servisu, osim kilometraže, valja dobro provjeriti i vlasništvo, po VIN oznaci, odnosno broju šasije. Naravno prije, a ne poslije kupnje. Dizelaš OM 646 s 2149 ccm, ‘posljednjii iz stare garde’, preporučljiviji je od prve generacije OM 651 s 2143 ccm. Premda se radi o najsnažnijoj inačici 4-cilindraša koji je karijeru počeo 2002. u modelu Mercedes-Benz E220 CDI sa 150 KS, debitirao 2003. u C200 CDI sa 122 KS, taksistima se isporučivao sa 102, a u dostavnom Vitu 109 CDI imao samo 88 KS, nimalo ne treba sumnjati u dugovječnost.
Napravljen prije ‘downsizinga’, mase 1510 kg, vrlo je solidan i dugovječan. Svi bitni sklopovi, od karoserije, upravljačkog mehanizma, podvozja i upravljačkog sustava, su besprijekorni. Nigdje nema znakova zamora materijala, niti hrđanja. Kupnja prvih CDI serija 200 i 220 najbolja je opcija, jer se radi o dizelašu koji je 2000. napravljen za C-klasu W203, a ugrađivao se i u E-klasu W210 (‘Okan’), sa 122 i 143 KS (200 i 220 CDI). Prve su serije imale problema s injektorima, senzorom radilice i visokotlačnom pumpom goriva.
Većina je riješena do 2004., a kad je sa 136 i 170 KS ugrađen u Mercedes-Benz C-klase (W204) i Mercedes-Benz E-klase (W211), pokazao se jednim od najboljih Mercedes-Benzovih 4-cilindarskih motora proteklih desetljeća. Testni (170 KS i 400 Nm) sa 311.000 km radi tako da kad bi netko skinuo kilometražu na 100.000 km i rekao ‘malo je vožen’, bilo bi uvjerljivo. Pogotovo što se po kvalitetnoj i otpornoj unutrašnjosti vidi da je bio u dobrim rukama. Malo ‘deblji’ zvuk i veće vibracije prisutni su samo pri nižim turažama dok se ne zagrije, a oduševljava izostanak bilo kakvog čađenja iz ispuha. Volan, kočnice i spojka nemaju ni zazora, niti tragova ‘umora’, sve je precizno i kompaktno.
Dakle…Premda je već na startu naglašeno da su dvostruko temeljitije pocinčavanje i antikorozivna zaštita riješili probleme s hrđanjem pragova i podnice, u prve su dvije godine zabilježeni neugodni problemi sa servouređajem volana, automatskim mjenjačem 7G Tronic Plus, prednjim amortizerima, prednjim diskovima i elektroničkim kontaktnim ključem. Zanimljivo, testni model iz 2007. nije imao niti jedan od tih problema. Prva serija, W202 (1993. – 2000.), imala je problema s kabelima, elektroničkom blokadom i alternatorom. Slabosti su pokazali i automatski mjenjač, spone upravljačkog mehanizma, nosač stabilizatora te stražnji ovjes.
Kod prvih serija dizelaša CDI (do 1999.) bilo je problema s ubrizgavanjem i brtvilom glave. Ti su nedostaci riješeni do dolaska serije W203 (2000. – 2007.), koja je nažalost otvorila nove. Najneugodniji su bili hrđanje pragova, zatajenje brizgaljki, kvarovi visokotlačne pumpe goriva, pucanje prednjih uvojnih opruga i otkazivanje elektromotora ventilatora. Ovo su glavni problemi na spomenutoj generaciji Mercedes-Benz C-klase:
PROBLEM
Kasni prebacivanje u brzinu za vožnju unatrag. Otežana aktivacija prijenosa kada se odabere brzina za vožnju unatrag.
UZROK
Greška softvera kontrolnog modula prijenosa (TCM).
POPRAVAK
Izvršite testove komponenti, elektronike i mehanike (prema potrebi) kako biste eliminirali druge moguće uzroke. Ako nije pronađena greška: Ponovno programirajte kontrolni modul prijenosa (TCM) s nadograđenim softverom. Izvršite prilagodbu TCM tako da vozite nekoliko kilometara u različitim uvjetima na cesti. Obuhvaćena vozila: Svi modeli s kodom prijenosa 716.
PROBLEM
Otežan odabir 1. brzine i brzine za vožnju unatrag. Otežano prebacivanje brzina pri prebacivanju u viši stupanj prijenosa iz 1.- 2. brzinu.
UZROK
Nije podešena sajla selektora brzine. Centralna ploča spojke blokirana na ulaznom vratilu prijenosa.
POPRAVAK
Provjerite i podesite sajlu selektora brzina. Ako je ispravna podešenost sajle selektora brzina: Skinite sklop prijenosa. Očistite i podmažite žljebove ulaznog vratila prijenosa.
Obuhvaćena vozila Svi modeli.
PROBLEM
Motor ne pali, Prednji brisači ne rade. Na instrument ploči se prikazuje ‘Brake lamp fault’.
UZROK
Greška releja u kutiji s osiguračima/ploči releja u prostoru motora.
POPRAVAK
Ugradite nove releje na položaje u kutiji s osiguračima/ploči releja u prostoru motora. Obuhvaćena vozila: Svi modeli.
PROBLEM
Cviljenje/trenje iz šarke poklopca prtljažnika.
UZROK
Nedovoljna podmazanost kočnog mehanizma poklopca prtljažnika.
POPRAVAK
Podmažite kočni mehanizam poklopca prtljažnika. Obuhvaćena vozila.
PROBLEM
Ksenonska prednja svjetla ne rade. Pohranjeni kodovi grešaka.
UZROK
Vlaga/korozija na multipriključku ksenonskih prednjih svjetala.
POPRAVAK
Provjerite ima li korozije na multipriključku ksenonskih prednjih svjetala. Zamijenite komponente ako je potrebno.
PROBLEM
Cviljenje/zvuk mljevenja iz prednjeg dijela motora.
UZROK
Remenica vodilice pomoćnog pogonskog remena neispravna.
POPRAVAK
Skinite pomoćni pogonski remen. Upalite motor. Ako se više ne čuje buka, zaustavite motor. Postavite novu vodeću remenicu pomoćnog pogonskog remena.
PROBLEM
Lampica za indikaciju kvara motora (MIL) svijetli. Pohranjeni kodovi grešaka: P0059, P0060, P0063, P0064, P0271, P0272, P0275, P0276.
UZROK
Aktuator(i) položaja bregaste osovine (CMP) neispravan(-ni).
POPRAVAK
Postavite novi(-e) aktuator(e) položaja bregastog vratila (CMP).
Obuhvaćena vozila: Svi modeli s kodom motora 272.
PROBLEM
Curenje ulja iz aktuatora položaja bregastog vratila (CMP).
UZROK
Neispravno brtvilo ulja aktuatora položaja bregastog vratila (CMP).
POPRAVAK
Stavite novi brtveni prsten ulja na aktuator položaja bregastog vratila (CMP)