Izmjena filtra goriva može samo poboljšati rad dizelskog motora, naravno, ako je riječ o ispravnom (kvalitetnom) dijelu, ako je pravilno izmijenjen, a uliveno gorivo kvalitetno…
PITANJE ČITATELJA
Peugeot 206 1.4 HDi, 2008., 237.000 km desilo se nešto čudno, nakon izmjene filtra goriva motor je počeo tresti i vibrirati…
ODGOVOR DOKTORA
Izmjena filtra goriva može samo poboljšati rad dizelskog motora, naravno, ako je riječ o ispravnom (kvalitetnom) dijelu, ako je pravilno izmijenjen, a uliveno gorivo kvalitetno. Dakle, ili ste kupili kineski polu-proizvod, ili je prilikom izmjene u sustav ušao zrak. Možda je, koincidencijom, dotrajalost motora dosegla kritičnu vrijednost upravo nakon izmjene filtra goriva.
Ako dizelski motor u radu trese, znači da se ubrizgano u pojedinim cilindrima gorivo ne pali, a to može biti iz dva razloga. Prvi, da se u cilindrima, pri kraju drugog takta, ne ostvaruju dovoljno visoki tlakovi komprimiranja usisanog zraka, da bi se zagrijao na 600 do 700 Celzijevih stupnjeva i omogućio zapaljenje ubrizganog goriva.
Uzrok je tada propuštanje (loše brtvljenje), uslijed istrošenosti, u kontaktu klipnih prstenova i cilindara, odnosno ventila i sjedišta ventila, što se provjerava mjerenjem tlakova kompresije hladnog motora. Drugi je uzrok neispravnost brizgaljki, koje propuštaju odnosno ne ubrizgavaju optimalnu količinu goriva.
Postoji i dodatna mogućnost, da ste upravo ulili nekvalitetno gorivo, u kojem ima nečistoća. Zbog toga uvijek treba tankirati u novijim benzinskim stanicama, provjerenih brendova.
Savjetujemo vam da odmah otiđete u kvalitetan servis za dizelske motore.