NA DANAŠNJI DAN

Paul Frère, belgijski vozač utrka i auto novinar, rođen 30. siječnja 1917.

Paul Frère, rođen 30. siječnja 1917. u francuskom Le Havreu, nakon školovanja u Berlinu i Beču preselio se u Bruxelles na studij komercijalnog inženjerstva. Odrastajući diljem Europe zarana je postao kozmopolit i poliglot, što će mu kasnije značajno pomoći u razvoju novinarske karijere

Paul Frère je u početku karijere radio za Kaiser & Fraser, General Motors, kao i za belgijskog uvoznika marke Jaguar. 1946. je odvezao prvu motociklističku i prvu automobilističku utrku i pobijedio u obje, premda ga je zapravo samo zanimalo ponašanje vozila na limitu kako bi ga mogao objektivnije ocijeniti u novinskim testovima. Sljedeće je godine na Spa osim vlastitog nastupa u nižoj kategoriji pomagao i sudionicima koji su vozili za momčad njegovog tadašnjeg poslodavca, Jaguar.

Isprobavajući jedan od modela Jaguar XK 120, čiji se vlasnik žalio na nedovoljnu brzinu, kvalificirao je automobil na pole position, ispred Johnnya Claesa, tada jedinog belgijskog vozača Formule 1. Uz napomenu da je Claesov Jaguar XK 120 bio tvornički pripremljen trkaći model! Sljedeće je godine Frère osvojio istu utrku u glomaznom Oldsmobileu 88, otvorivši si vrata međunarodne karijere.

Organizatori Velike Nagrade Belgije 1952. Frèreu su poručili da su zbog uspjeha u manjim kategorijama voljni prihvatiti njegovu prijavu za utrku, nabavi li adekvatan bolid. Obratio se britanskoj tvornici HWM, no oni nisu bili voljni riskirati davanjem automobila početniku na Velikoj nagradi. Umjesto toga, predložili su mu nastup na nešto manje značajnoj utrci u Chimayu.

Na treningu, po kiši, izletio je, ne oštetivši bolid, ali izazivajući podozrivost suvlasnika momčadi John Heath. Usprkos tome, kasnije je osvojio i prvo startno mjesto i utrku (u kojoj je pak Heath izletio), a također i mjesto tvorničkog vozača HWM-a. Za njih i Gordini vozio je sljedećih sezona, povremeno osvajajući bodove u prilično nekonkurentnim bolidima, no stječući ugled pisanjem reportaža s utrka na kojima je nastupao, kao i s onih koje je samo gledao.

Već 1953. pobjeđuje u klasi na utrci 24 sata Le Mansa vozeći Porsche, započinjući doživotnu posebnu povezanost s tvrtkom iz Züffenhausena. Sljedećih će godina biti vrlo blizu pobjede, posebice u dva navrata s timom Aston Martin, kada je završavao drugi. Paul Frère, belgijski vozač utrka i auto novinar, umro je 23. veljače 2008.

Autor

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

Preporučeni sadržaj