Alfa Romeo Giulietta: u svibnju 1954. publici je predstavljen automobil koji će biti proizveden u više primjeraka nego sve ranije Alfe zajedno
Do sredine 50-ih Alfa Romeo je u svijetu automobila uživao otprilike onakav status kakav danas ima Ferrari. Pobjeđivali su na utrkama, proizvodili nekoliko desetak iznimno skupih i ekskluzivnih sportskih automobila godišnje, a preživljavali mahom od drugih grana, poput gospodarskih vozila ili avionskih motora.
No tvornica je od 1932. bila u državnom vlasništvu i takva praksa, koja nije smetala velikom ljubitelju marke Benitu Mussoliniju, u demokraciji nije više bila održiva.
Prvi korak prema masovnoj produkciji bio je model 1900 iz 1950., no za istinski je tržišni proboj trebao manji i jeftiniji model, za kojeg je odabrano ime Giulietta, šekspirijanska igra riječi povezana s drugom riječi imena tvrtke. U svibnju 1954. na tržište je stigao coupe, predviđen kao najava za limuzinu.
Planirali su proizvesti nekoliko desetak primjeraka, no već su tijekom trajanja torinskog salona zaprimili oko 700 narudžbi. Kako nisu planirali masovnu proizvodnju prepustili su sklapanje Bertoneu, koji je za te potrebe izgradio novu tvornicu i od male karoserijske radionice postao ozbiljan proizvođač automobila.
Isto je napravio i Pinin Farina (tada se ime još odvojeno pisalo) s otvorenim modelom Alfa Romeo Giulietta Spider, još jednim dizajnerskim remek-djelom, predstavljanim 1955. Dakle, Giulietta nije podigla iz pepela samo Alfa Romeo nego i dvije vjerojatno najpoznatije talijanske karoserističke kuće, što pokazuje o kako je značajnom modelu riječ.
Limuzina je na tržište također stigla 1955., a kasnije su predstavljene još dvije coupe inačice namijenjene prvenstveno utrkama, SS i SZ. Svi su modeli bili opremljeni novim motorom od 1290 ccm, s dvije bregaste osovine u glavi, koji je u osnovnoj inačici razvijao 62 KS, a u sportskima i po 100. Nije čudo da su različiti modeli Giuliette zavladali kategorijom do 1300 ccm na trkaćim stazama diljem svijeta.
Ovaj je fantastičan motor s aluminijskom glavom i blokom motora kasnije povećan sve do 1962 cm i ostao u ponudi milanske tvrtke nevjerojatnih 40 godina, sve do 1994. Pokretao je najpoznatije modele, one koji su stvorili novu legendu o Alfi, radikalno drukčiju od predratne. Što se same Giuliette tiče, ti su modeli ostali u ponudi sve do 1965., neki i s 1.6-litarskim motorom iz nasljednice Giulije.
ukupno je proizvedeno više od 180.000 primjeraka raznih inačica modela. Ime Giulietta ima takvu snagu u povijesti Alfe da je čak dvaput i oživljeno, prvo 1977. na kockastoj, ali u skladu s tradicijom tvrtke vrlo upravljivoj limuzini, a 2010. i na još uvijek aktualnom peterovratnom modelu niže srednje klase. No niti jedna od tih reinkarnacija nije uspjela približiti se slavi originala.
Naslijedio ga je, također, vrlo uspješan model Alfa Romeo Giulia.
Alfa Romeo Giulietta Sprint (1954.-1966.), sportska legenda, temelj svih kasnijih Alfi…