Robert Bosch je u Stuttgartu prije 136 godine osnovao Radionicu za preciznu mehaniku i elektrotehniku, iz koje se razvila mega-korporacija Robert Bosch GmbH, presudna za tehnološki napredak 20. stoljeća
Robert Bosch (1861. – 1942.), jedan je od najvažnijih izumitelja i konstruktora, ne samo u autoindustriji, nego u tehnici uopće, rođen je 23. rujna 1861., u Albecku kod Ulma, kao 11. od čak 12 djece imućnog njemačkog zemljoradnika. Obrazovao se za preciznog mehaničara te naukovao u SAD-u kod Edisona i Engleskoj u lokalnoj podružnici Siemensa.
Robert Bosch je 15. studenog 1886. u Stuttgartu osnovao Radionicu za preciznu mehaniku i elektrotehniku, iz koje se razvila današnja globalna mega-korporacija Robert Bosch GmbH, s više od 400.000 zaposlenih. Zarana su usavršili niz nepatentiranih sustava vezanih za magnetsko paljenje motora te se brzo iskristalizirali kao jedan od vodećih dobavljača dijelova i sklopova za novu autoindustriju.
Patent prve komercijalno iskoristive svjećice 1902. osigurao im je nužna sredstva za ubrzanje razvoja i proizvodnje. Bosch je bio jedan od pionira globalizacije te je već prije I. svjetskog rata njegova tvrtka poslovala na pet kontinenata.
Između dva rata istakao se patentom direktnog ubrizgavanja za dizelske motore i usavršavanjem benzinskih, što je dalo zamah njemačkoj vojnoj industriji, ali i programom podizanja radničkih prava. Robert Bosch je 1908. uveo osmosatni radni dan te se zalagao za temeljne interese radnika, dok je većina industrijalaca to smatralo poslovnom hipokrizijom, stavljajući profit ispred svega. Zbog toga je bio omiljen među radnicima, ali mnogima “trn u oku”.
Bez Boscha ne bi bilo Diesela – ta prilično utemeljena tvrdnja najbolje opisuje važnost njemačkog konstruktora, koji je razvojem visokotlačne pumpe goriva omogućio razvoj dizelskog motora te njegovog korištenja u prometnim sredstvima. Bosch je 1922. znanje iz tehnologije pumpi za podmazivanje upotrijebio za unapređenje dizelskog motora M.A.N., pomogavši 1924. napraviti prvi kamion, a 1927. počinje serijsku proizvodnju visokotlačnih pumpi za dizelske motore. Omogućio je njihov strelovit uspon, a zaslužan je i za prve benzinske motore s direktnim ubrizgavanjem.
Premda je zbog mirotvorstva i humanitarnog rada (1936. izgradio je, potpuno opremio i Stuttgartu poklonio Bolnicu Robert Bosch) te neslaganjem sa službeno politikom bio na meti nacističkog režima, pokopan je na državnom groblju Trećeg Reicha, sa svim počastima. Zanimljivo, prije smrti je reorganizirao tvrtku i postavio temelje neuobičajene strukture koja je i danas razlikuje od drugih velikih korporacija. Ukupno 92 posto udjela u tvrtki Robert Bosch GmbH u vlasništvu je dobrotvorne zaklade Robert Bosch Stiftung GmbH.
Grupa Bosch danas ima više 400 podružnica i regionalnih kompanija u više od 60 zemalja te je i dalje, kao i od samih početaka, neraskidivo vezana uz automobilsku industriju, s kojom dijeli čak i godinu, gotovo i mjesto nastanka. Ako ubrojimo i prodajne i servisne partnere, Bosch ima predstavnike u oko 150 zemalja. U prošloj je godini, diljem svijeta, uložio više od četiri milijarde eura na istraživanje i razvoj te prijavio više od 4000 patenata.