Heinz Heinrich Nordhoff (1899. – 1968.), rođen 6. siječnja 1899. u Hildesheimu (Donja Saska), jedan je od najznačajnijih ljudi u povijesti koncerna Volkswagen i njemačke autoindustrije…
Foto: Amazon
Ostao je upisan u povijest kao ključna figura u ostvarenju svjetskog uspjeha koncerna Volkswagen. No manje je poznato da je po završetku tehničke škole u Berlinu neko vrijeme radio na zrakoplovnim motorima tvrtke BMW, da bi od 1929. počeo njegov uspon kroz hijerarhiju tvrtke Opel, koja će desetljećima biti glavni domicilni konkurent Volkswagena.
Ondje je već 1936. postao komercijalno-tehnički direktor i smatra ga se glavnim pokretačem projekta razvoja malog i dostupnog gradskog automobila Kadett. Nakon rata će Rusi u sklopu naknade ratne štete razmontirati i u SSSR prevesti čitavo postrojenje za proizvodnju Kadetta, koji će ondje postati prvi Moskvič.
Nakon rata britanske su vojne vlasti pod zapovjedništvom bojnika Ivana Hirsta pokrenule proizvodnju legendarnog modela Volkswagen Buba, no ubrzo je odlučeno da se upravljanje nad tvornicom povjeri lokalnim snagama. Nordhoff je odabran za to i preuzeo je upravljanje 2. siječnja 1948. Ostat će na čelu tvrtke Volkswagen do preuranjene smrti 1968., pretvarajući tvrtku u jednog od najvećih svjetskih proizvođača automobila.
Heinrich Nordhoff bio je nevjerojatno fokusiran na kontrolu kvalitete, što je nedvojbeno doprinijelo reputaciji neuništivosti modela Volkswagen Buba. Beskompromisno inzistiranje na politici samo jednog, stalno usavršavanog modela, uz nekoliko izvedenica na istoj mehaničkoj osnovi, smanjilo je razvojne troškove te značajno doprinijelo prepoznatljivosti i uspjehu.
No, krajem 1960-ih to se počelo pokazivati kao problem i Volkswagen će se, nakon što je Nordhoff umro, naći u velikim problemima, sa zastarjelom gamom. Srećom, njegova dalekovidna odluka o kupnji koncerna Auto Union, još više tvrtke NSU, donijeli su koncernu nove tehnologije i mogućnost bezbolnog prelaska na proizvodnju suvremenih automobila Volkswagen Golf, Volkswagen Passat…
Heinrich Nordhoff, dugogodišnji čelnik koncerna Volkswagen, umro je 12. travnja 1968.