Vremeplov

50 godina: Autobianchi A112 (1969. - 1986.), ‘pokusni kunić’ za Fiat 1

Simpatičan i funkcionalan hatchback, dugačak 323 cm, s poprečno postavljenim 4-cilindrašem (903 ccm /44 KS), izvedenim iz motora Fiata 600 i prednjim pogonom bio je temperamentan (138 km/h, 18,5 s) i trošio 7-8 litara...

4. kolovoza 1967. preminuo Benoît Falchetto, vozač utrka i ljubavnik I

Vozio je utrke u privatnim Bugattijima i Maseratijima, od 1932. do 1935., s priličnim uspjehom, ali ne doguravši nikad do najjačih, a upamćen je po bizarnoj nesreći 1927. u kojoj je stradala slavna plesačica...

4. kolovoza 1898. rođen Ernesto Maserati, talijanski vozač, konstrukto

Zaslužan je za neke od najranijih uspjeha tvrtke, potkraj 1920-ih, po smrti brata Alfierija 1932, preuzima položaj direktora i glavnog konstruktora Maseratija...

4. kolovoza 1928. osnovana svojedobno popularna američka marka De Soto

Tijekom nešto više od tri desetljeća postojanja, proizveli su oko dva milijuna automobila, a na vrhuncu uspješnosti bili su 1956. kada je marka bila jedanaesta po prodaji u SAD-u...

4. kolovoza 1957. Fangio je odvezao najveću utrku u povijesti Formule

Pobjedama u prve tri utrke sezone, ne računamo li Indianapolis, na kojem nije bilo vozača ni bolida Formule 1, Fangio se našao nadomak petoj tituli, četvrtoj uzastopnoj. Kako bi je osigurao, valjalo mu je pobijediti na Nürburgringu...

Jurica Jerković i Oliver Dragojević, legende na Nortonu 750, a što je

Naravno, TAM 4500, legendarni 'Dajc', na slici iz 1974., također legendarnog Feđe Klarića iz Slobodne Dalmacije. Taj nezaboravni kamion u Mariboru se prestao proizvoditi prije točno 40 godina...

3. kolovoza 1900. osnovan Firestone, znamenita američka gumarska tvrtk

Kada je Henry Ford 1908. odabrao Firestone gume za ugradnju na Model T, preko noći je učinio ovu tvrtku iz Akrona, u američkoj saveznoj državi Ohio, najvećim svjetskim proizvođačem automobilskih guma...

3. kolovoza 1958. poginuo Peter Collins, sjajni britanski vozač, nesuđ

U Monzi 1956., na posljednjoj, odlučujućoj utrci prvenstva Formule 1, bio je vodeći u trenutku kad je legendarni Fangio morao odustati zbog kvara te mu je, uz pobjedu, mogao oduzeti i titulu svjetskog prvaka, no postupio je nesebično, sve prepustio 'El Maestru' i zaradio titulu 'Kralja fairplaya'...

In memoriam: 3. kolovoza 2015. preminula Johanna Quandt, vlasnica BMW-

Udajom, a ne rođenjem postala je dio moćne i tajnovite obitelji Quandt, a 1982., nakon smrti supruga Herberta, poglavarica imperija ove tajanstvene obitelji, u kojem su, osim BMW-a, poznate tvrtke Varta, Altana, Gemplus...

3. kolovoza 1899. preminuo Louis Chiron, najbolji monegaški vozač utrk

Domaći Grand Prix osvaja 1931., pet puta VN Francuske, triput VN Čehoslovačke i Španjolske, po jednom njemačku, talijansku i belgijsku VN, vozio Bugatti, Delage, Alfa Romeo i Mercedes, povukao se 1938., no neočekivano vratio nakon rata. Nastupio na 15 utrka Formule 1, a statistike ga pamte kao najstarijeg na postolju, startu i u kvalifikacijama...

3. kolovoza 1961. proizveden prvi Renault 4, legendarna Četvorka, Mali

58. rođendan: Avangardni mali kombi velikih mogućnosti, s prednjim pogonom, uveo tlačeni rashladni sustav motora, do 1994. napravljeno ih je 8.135.424, najmasovniji francuski automobil, legenda...

2. kolovoza 1959. VN Njemačke održana na atraktivnoj, iznimno brzoj be

Najluđa staza koja je ugostila neku utrku svjetskog prvenstva Formule 1 zasigurno je berlinski AVUS, gdje je Tony Brooks, na današnji dan prije 60 godina, na VN Njemačke, predvodio trostruku pobjedu Ferrarija...

2. kolovoza 1973. održana premijera kultnog filma Georgea Lucasa 'Ame

Malo je filmova u povijesti koji se mogu mjeriti s ovim tinejdžerskim remek-djelom po omjeru skromnog budžeta i velike zarade u kinima, ali i po općem kulturnom i modnom utjecaju...

1. kolovoza 1899. rođen Raymond Mays, osnivač dva nezaboravna britansk

Uspješan britanski vozač brdskih utrka upamćen je po osnivanju tima B.R.M.-a te konstruktorskom i vozačkom naslovu 1962. za Grahama Hilla, a posebice po slavnoj fotografiji iz 1924. na kojoj je uhvaćen trenutak kad je njegovom Bugattiju usred utrke otpao kotač....

1. kolovoza 2012. Volkswagen preuzeo većinsko vlasništvo nad Porscheom

Jedna od najdramatičnijih borbi unutar suvremene automobilske industrije odvijala se u Njemačkoj od 2008. do 2012., a akteri su bili Volkswagen grupa i Porsche...

1. kolovoza 1976. Niki Lauda umalo izgorio u nesreći na VN Njemačke u

Izvukli su ga iz gorućeg bolida, ali vatra mu je unakazila velik dio glave. Pao je u komu i svećenik mu je dao posljednju pomast, činilo se da neće doživjeti jutro, a kamoli vratiti se utrkama i osvojiti još dvije titule svjetskog prvaka...

31. srpnja 1932. Enzo Ferrari prestao se utrkivati, srećom za njegovu

Uspješan i ugledan talijanski as već se uvelike prebacivao na vođenje trkaće momčadi, no i dalje se povremeno utrkivao, u posljednjem nastupu, 9. kolovoza 1931., na Circuito Tre Province, završio je drugi, iza velikog Tazija Nuvolarija...

31. srpnja 1971. Abarth & Co. prodan Fiatu

Poznati proizvođač tuniranih automobila, kojeg je 1949. osnovao Carlo Abarth, postao Fiatov sportski brend...

30. srpnja 1898. objavljen prvi novinski oglas automobilske tvrtke, ma

Automobil su smislili i njegove tehničke osnove postavili Nijemci. Francuzi su ga razvili, pretvorili u popularno prijevozno sredstvo i smislili autoutrke. A onda su došli Amerikanci te ga počeli prodavati i oglašavati...

30. srpnja 2003., u meksičkoj Puebli, proizvedena posljednja Volkswage

Završni se čin ove prekrasne priče odvio krajem 2012., kad su posljednji primjerci legendarne Bube, zbog ekoloških i sigurnosnih razloga, morali prestati taksirati u Ciudad Mexicu, koji je tako zauvijek izgubio svoj možda i globalno najprepoznatljiviji simbol...