Vremeplov

Alfa Romeo 166 (1998. - 2007.), posljednja talijanska 'ammiraglia'

Sportska limuzina, slavne tvrtke iz Milana, s benzincima od 2.0 T.S/155 do 3.2 V6 240 KS i turbodizelašem 2.4 JTD od 126 do 185 KS nije ozbiljnije uspjela konkurirati BMW-u Serije 5. 'Ubio' je loš glas pouzdanosti...

28. rujna 1968. rođen Finac Mika Häkkinen, dvostruki svjetski prvak u

Zvali su ga 'Leteći Finac', Schumacher smatrao najvećim suparnikom, povlači se 2001. nakon karijere obilježene titulama 1998. i 1999., s 20 pobjeda, 26 prvih startnih mjesta i 25 najbržih krugova, potom je vozio reli, DTM i utrke izdržljivosti. Sretan 51. rođendan!

28. rujna 1950. predstavljen Henry J, novi model i marka korporacije K

Prvi automobil u povijesti koji se prodavao u supermarketima, ostao je u produkciji do 1954., a danas je jedan od omiljenih automobila za prerade na hot-rod sceni, pa je teško pronaći originalan primjerak...

28. rujna 1938. preminuo Charles Duryea, konstruktor prvog američkog a

Na početku velike priče o povijesti i razvoju američkih automobile stoje braća Duryea iz Springfielda (Massachusetts), prvu su 'motornu kočiju', s motorom od 4 KS, napravili 1893.

28. rujna 1959. umro Rudolf Caracciola, predratni 'kišni čovjek', jeda

Šest pobjeda na VN Njemačke, većina na slavnoj stazi Nürburgring, rekord je koji nikada nije dosegnut, a 1938. je Mercedes-Benzom W125, na autocesti Frankfurt - Darmstadt, postigao nevjerojatnih 432,7 km/h, što je na otvorenoj prometnici oboreno tek 2017.

45. godišnjica: Volvo 240/260, švedska ikona i automobil-tenk

Proizvodio se 19 godina, a 1976. je uveo regulirani katalizator s lambda sondom, bila je to limuzina 'par excellemce', ozbiljno usporediva s Mercedes-Benzom 200

27. rujna 1908. proizveden prvi, legendarni Ford Model T

111 godina automobilske ikone, modela koji je motorizirao SAD te je do 1927. proizveden u čak 15.007.033 primjerka, bio je robustan, izdržljiv i svestran, s 4-cilindrašem od 2900 cm i 20,3 KS te dva stupnja prijenosa mogao je potegnuti 72 km/h, trošio 11 do 18 litara, a kočio samo stražnjim kotačima!

27. rujna 1865. rođen znameniti češki konstruktor i industrijalac Václ

Važno je zvati se Václav - dvojica su imenjaka osnovali tvrtku Laurin & Klement, koja je postala najveći proizvođač automobila u Austro-Ugarskoj, a na čijim temeljima je nastala današnja Škoda...

27. rujna 1990. potpisan nerealizirani ugovor o udruživanju Renaulta i

Najveći kamen smutnje bila je bitna razlika između dioničkog društva Volvo i nakon II. svjetskog rata na ne baš posve pravedan način nacionaliziranog Renaulta, Volvo je danas u vlasništvu kineskog Geelyja, a Renault u alijansi s japanskim Nissanom i Mitsubishijem...

27. rujna 1925. počela izgradnja trkaće staze Nürburgring

Kultni Nordschleife, sa 154 zavoja (do 1982. bilo ih je čak 160) već je devet desetljeća najbolji, najmagičniji i najprivlačniji komad asfalta na svijetu...

27. rujna 1981. otvoren tunel Učka, najbrži cestovni spoj Istre i osta

Na današnji dan prije 38 godina zagrebačka Hidroelektra i splitski Konstruktor izgradili su, po projektu IGH, tada najveći ponos naše cestogradnje, 5062 m dug tunel, koji je znatno skratio put između Istre i kontinentalne Hrvatske...

26. rujna 1910. William C. Durant je po prvi puta izgubio vlasništvo n

Prvi je smislio i realizirao ideju automobilske korporacije, koja pod sobom ima različite brendove, koji ciljaju na različite skupine kupaca. I uspio je izgubiti vlasništvo nad korporacijom koju je stvorio...

26. rujna 1928. prvi proizvođač automobilskih radiouređaja počeo je s

Tvrtka Galvin Manufacturing Corporation registrirana u Chicagu 25. rujna 1928., a počela s radom dan kasnije, što je razlog zašto je se danas prisjećamo...

26. rujna 1999., jedina pobjeda za F1 momčad Jackieja Stewarta

Johnny Herbert već je imao dvije pobjede s Benettonom, a treću i posljednju ostvario je naslijedivši vodstvo od Ralfa Schumachera, koji je morao odustati zbog gumidefekta te je utrku rutinerski odvozio do kraja...

25. rujna 1938. rođen Neville Lederle, zaboravljeni južnoafrički vozač

Krajem 1950-ih počeo se natjecati Volkswagenima i Porscheima, a kasnije u Lotusima. Prve je nastupe imao u Engleskoj, a po povratku u domovinu konstantno napreduje te 1963. posve dominira lokalnim prvenstvom...

25. rujna 1982. Michele Alboreto prvi put pobijedio u Formuli 1

Danas slabo upamćen, Alboreto je postao velika zvijezda 1980-ih, pogotovo u sezoni 1985. u kojoj je zamalo postao svjetskim prvakom, poginuo je 2001.

45. godišnjica: Mercedes-Benz 240 D 3.0, prvi serijski auto s pet cili

Masivni usisni pretkomorni dizelaš Iz 3005 ccm razvijao je žilavih 80 KS, do stotke ubrzavao za 19,9 s, mogao potegnuti 148 km/h, što je za dizelaša tada bilo 'wow' i trošio 10,8 litara na 100 km...

Opel Rekord C (1966. - 1971.), izabrali gastarbajteri...

Bila je to najpopularnija statusna limuzina svog doba, posebno u verziji 1700 sa 75 KS, udobna i vrlo trajna, a Caravan je bio ljubimac poduzetnika...

25. rujna 1942. rođen Henri Pescarolo, rekorder Le Mansa s 33 nastupa

Najbrži krug utrke prototipova u Spa 1973. postigao je u Matra-Simci MS670B, s prosječnih 262,5 km/h, što je brže no što je ma koji vozač u ma kojoj kategoriji ikada odvezao na stazi koja nije ovalna...

55. godišnjica: Škoda 1000 MB, prva Škoda s motorom straga, za to doba

Od travnja 1964. do kolovoza 1969. proizvedeno ih je 443.000, prve su kod nas stigle krajem rujna 1964., dostupan 'luksuz', puno funkcionalnija, a malo skuplja od Fiće...