Pogriješili ste što ste novi akumulator ugradili prije nego ste provjerili ispravnost električnog sustava i cijele instalacije…
PITANJE ČITATELJA
Opel Corsa 1.4, 2009., kajem veljače otkazao akumulator, kupio i ugradio novi, koji je trajao dva tjedna i potom je ponovno otkazao. Ujutro ne može pokrenuti motor…
ODGOVOR DOKTORA
Pogriješili ste što ste novi akumulator ugradili prije nego ste provjerili ispravnost električnog sustava i cijele instalacije. Poznato je da se zdravi dio, kad dođe u bolesno okruženje, razboli, odnosno otkaže.
Tri su moguća uzroka:
Neispravan alternator – da bi se akumulator dobro punio, napon alternatora, u području srednjih okretaja motora, treba biti 14,2 do 14,5 V. Ako jee napon prenizak, problem je u alternatoru, a ako je previsok (također skraćuje vijek akumulatora, problem je u regulatoru napona.
Potrošnja električne energije dok je motor ugašen – tada je elektronički modul uključen u programu ‘spavanja’, za održavanje nužnih funkcija, poput elektroničke blokade paljenja, a jakost struje ne smije prelaziti 5 mA.
Preveliki otpor elektropokretača – zbog istrošenih tarnih dijelova i ležajeva te ga je, kod starijih automobila, preporučljivo servisirati i preventivno, pri čemu se tokari rotor te mijenjaju i podmazuju ležajevi.
Ako je jedan ili više navedenih uzroka u pitanju, a prije ugradnje novog akumulatora se sve ne provjeri i popravi, brzo otkaže i novi akumulator.
Nakon što sve popravite kod dobrog autoelektričara, provjerite razinu elektrolita u akumulatoru i po potrebi dolijte destiliranu vodu.
Potom ga napunite vanjskim punjačem. Možda ćete ga spasiti, ali vijek mu je zasigurno znatno smanjen.