Za nekoliko tjedana počinje intenzivno razdoblje testiranja za BMW M Hybrid V8, s kojim će se BMW M Motorsport boriti za ukupne pobjede 2023. u IMSA GTP klasi WeatherTech SportsCar Championshipa.
Projekt je već dosegao ključnu prekretnicu, uz uspješno pokretanje hibridnog pogonskog sustava nakon ugradnje u testno vozilo krajem lipnja. BMW M Hybrid V8 pokreće osmocilindrični turbo motor P66/3 s dodatnim električnim pogonom. Motor s unutarnjim izgaranjem temelji se na DTM jedinici korištenoj u izvedbi BMW M4 DTM 2017. i 2018. Tijekom dvije faze rekonstrukcije, prošao je sveobuhvatne prilagodbe kako bi zadovoljio stroge zahtjeve LMDh hibridnog pogonskog sustava.
Ulrich Schulz, voditelj dizajna pogona u BMW M Motorsportu, i njegova grupa pokrenuli su procjenu kako bi odredili koji bi trkaći motor bio najprikladniji za pretvorbu u hibridni pogonski sustav visokih performansi, čak i prije nego što je Upravni odbor BMW Grupe dao zeleno svjetlo za ulazak BMW M Motorsporta u kategoriju LMDh u lipnju 2021. Vremenska ograničenja i potreba za razmatranjem aspekata održivosti koji igraju sve kritičniju ulogu u moto utrkama, kao i automobilskoj industriji općenito, značili su da projektiranje iz nule novog motora i njegova izgradnja po visokoj cijeni nije bila opcija. Posljedično, pitanje je bilo utvrditi koji će dokazani trkaći motor najbolje zadovoljiti stroge zahtjeve i specifikacije propisa LMDh.
Osmocilindrični motor P66/1 s normalnim usisom korišten u sezonama 2017. i 2018. u BMW-u M4 DTM bio je onaj koji je dobio priznanje. Kao potpuno nosiva komponenta u BMW M Hybrid V8, imao je prednost što se mogao koristiti u monokok šasiji bez dodatnog podokvira, a također je bio i onaj koji je najviše odgovarao regulatornim zahtjevima nakon pretvorbe u hibridni turbo motor.
Dvije pogonske komponente u automobilu su prvi put spojene krajem lipnja. Prvo paljenje hibridnog sustava bilo je uspješno. Krajem srpnja slijede daljnja testiranja u Varano de Melegari (ITA). Odmah nakon toga počinje intenzivna testna faza.
Specifikacije za P66/3 – BMW M Hybrid V8
Postava | V8 |
Obuajm | 3,999 cc |
Broj cilindara | 8 |
Konstrukcija cilindara | Blok cilindra i glava cilindra od lijevanog aluminija, obloga cilindra kao sloj željeza u LDS postupku |
Kut cilindara | 90 ° |
Provrt | 93 mm |
Hod | 73.6 mm |
Razmak cilindara | 102 mm |
Ventili po cilindrima | 4 |
Najveći broj okreta | max. 8,200 o/min |
Najveća snaga (regulirana) | oko 640 KS |
Moment | oko 650 Nm |
Način ubrizgavanja | Visokotlačno izravno ubrizgavanje pri 350 bara |
Sistem podmazivanja | Sustav suhog korita (pumpa sa 6-ćelija) |
Foto: BMW