POSEBNA I VEĆ PRODANA

Alfa Romeo Giulia SWB Zagato, SZ novog doba, premijera unikata i proslava dizajnerski genijalaca

U sklopu proslave 100. obljetnice suradnje tvrtki Alfa Romeo i Zagato, pokrenute 1921. modelom TIPO G1, milanski karoserist lani je pokrenuo proizvodnju nostalgične jurilice SWB Zagato

Ideja je bila proslaviti trenutnu proizvodnju Alfa Romeo modela – Giulia i Stelvio, s već legendarnim bi-turbobenzincem 2.9 V6, u Top Gun evoluciji GTAm, s karoserijom Coupéa Zagato s dvoja vrata, od ugljičnog kompozita i skraćenog međuosnog razmaka.

Projekt je odmah naišao na interes njemačkog kupca, samozatajnog kolekcionara Zagato primjeraka, s mnogo modela Alfa Romeo u garaži uključujući, uz rijetki Alfa Romeo 8C Competizione, sve različite modele novijeg doba Alfa Romea.

Foto: Zagato

Kao ljubitelj Granturismo Zagato modela, redovito vozi Alfa Romeo S.Z. (1990.) ali i nekoliko Aston Martin Zagata najnovije generacije. Savršeni DNK, dakle, za krštenje ovog novog poglavlja u legendarnoj povijesti dviju milanskih kompanija i, kako bi se dodao dodatni dašak ekskluzivnosti, projekt je započeo od Giulia Quadrifoglio izvedbi ažuriranoj od strane Zagata u svom sadržaju na GTAm, kako bi zadržao 6-stupanjski mehanički mjenjač.

Što se dizajna tiče, za 100. obljetnicu osnutka tvrtke Alfa Romeo, Zagato je 2010. odabrao temu ‘TZ’, stvarajući TZ3 Corsu s 8C motorom – pobjednik na Villa D’Este – nakon kojeg slijedi TZ3 Stradale temeljen na modelu Dodge Viper i koji međunarodni tisak odmah nazvao prvim američkim Alfa Romeom, za ovu novu dvostruku obljetnicu tema je bila SZ. TZ i SZ mogu se pohvaliti s dva različita koncepta dizajna, ali oba nose Zagato koncept Granturismo.

Dizajn prototipa Giulia SWB (short wheelbase – kratak međuosni razmak) Corsa je, dakle, prirodna evolucija modela Alfa Romeo SZ počevši od verzije Codatronca, rođene 1961. i koja je dominirala svojom GT klasom 1962. – 1963. do više nedavni S.Z. čiji je prednji kraj nadahnuo obradu prednjeg dijela vrlo nedavnog Tonalea.

Za razliku od S.Z. iz 1990., temeljen na modelu Alfa Romeo 75 Evoluzione, koji nije imao skraćeni međuosovinski razmak, ovaj novi prototip nazvan je “SWB” jer ga je Zagato razvio unutar tvrtke iz modularnog tlocrta Giorgio Giulia i Stelvio, optimizirajući njegove prevjese i međuosovinski razmak, u skladu sa Zagatovom sportskom tradicijom.

Proces dizajna proveden je prema Zagato ideji timskog rada, uz potporu Alejandra Mesonera (šefa dizajna Alfa Romea) i njegovog tima od samog početka. Međutim, koncepciju, razvoj i proizvodnju automobila u potpunosti je i neovisno izveo milanski Atelier bez vanjske potpore. Prisutnost oznake Alfa Romeo na automobilu isključivo je u opisne i promotivne svrhe, a Zagatov izbor je crpiti inspiraciju iz Alfa Romea S.Z.

Nostalgični ultrasportski coupe, snage 540 KS će nakon snimanja na stazi La Pista u Areseu biti službeno predan kupcu, kako bi se zaokružila važna godina za Zagato i zapečatila suradnja koja je tijekom više od 100 godina dala porasti na više od 150 modela najveće kolekcionarske vrijednosti.

Foto: Zagato

Autor

Preporučeni sadržaj

Provjeri cijenu police auto osiguranja na današnji dan!

OsigurajMe-logo